Unias

Alla inlägg under mars 2013

Av Unia - 31 mars 2013 18:30

              Vad var det jag sade om inlevelse och känsla? :)


Kramar // Unia <3

Av Unia - 31 mars 2013 17:30

  Så glada och söta tillsammans :)


      Så söt när hon är nervös för att spela piano :) Men bra klarar hon av det, åh det är så fint!! <3


     

Jepp, jag tänkte alltså dela upp bilderna i tre delar, nästa två kommer nog ganska snart ;)


Kramar // Unia <3


Av Unia - 31 mars 2013 16:45

Igår halv sju-tiden på kvällen höll jag på att freaka ut. Jag var på väg till Sanna Nielsens konsert för andra gången i mitt liv, denna gång ensam.


När jag kom fram till platsen jag aldrig varit på förut var där fullt av människor som trängdes, och de verkade inte se mig. Jag blev påsprungen av en massa äldre människor och kände mig totalt vilsen. Det fanns två gångar in till scenen, vid var och en stod det en säkerhetsvakt. Det fanns sittplatser och inte visste jag vilken ingång jag skulle välja. Jag valde den med kortare kö, eftersom jag är så rädd för människor. ;) Om min rad hade varit full hade det avrit otroligt pinsamt, men som tur satt det bara två människor på var sida om min plats, så det gjorde inget att jag valde fel sida. xD


Jag satt där på min plats och var sjukt nervös! Förstod inte alls varför jag kommit fastän jag inte fått någon med mig, visste inte vad jag skulle ta mig till. Som tur är finns det mobiltelefoner och vänner att sms:a till ;)


Men sedan kom Sanna och Jocke ut på scen. Och det här låter väldigt... smörigt och bla bla bla, men det var så; när de kom ut fylldes hela jag av ett lugn. Jag kände att jag såklart skulle vara där och blev påmind om varför jag stressat så med att få allting ordat så att jag skulle kunna gå på konserten. Everything just felt so great! :)


Jag satt där som den lyckligaste människan i världen och bara njöt. Hon inledde med I'm in love och sedan Devotion. Feelisen på topp direkt! :) 


Jag älskar Sannas sätt att hålla konserter. Hon gör dem så personliga, berättar en historia om nästan varje låt. Ofta är det så att man får värsta skrattanfallen mellan låtarna, och sedan när hon sjunger börjar man gråta :') Hon sjunger med sådan inlevelse, med sådan känsla, det är helt otroligt! Och där emellan vågar hon verkligen bjuda på sig själv, så härligt! :) Och hon och Joakim är bara sötast tillsammans! 


Den här konserten var nog ännu bättre än den ifjol. Det tror jag att beror bl.a på att det bara var Sanna och Jocke på scenen, ingen kör som kom och förstörde (okej, så farligt var det nog itne, men ibland var det lite synd), det var en mer stämningsfull scen, jag satt inte bland med människor jag känner, jag fokuserade mycket mera på sången och själva konserten än på fotandet, bättre publik, mera stämning helt enkelt! 


Höjdpunkterna under kvällen var nog Utan dina andetag, Someone like you, Can't stop love tonight, Be mine!, Hela världen för mig, This is my thanks, och Empty Room såklart!


Och så måste jag bara säga att Joakim Ramsell (Sannas tupp xD) är helt sjukt bra på gitarr! Wow, så mycket han kan framställa med det där instrumentet! Och det låter såå fint tillsammans med Sannas underbara röst :') <3


Ni som inte var där (=alla som läser detta kan jag tänka mig) missade verkligen något! Inga ord kan beskriva hur bra det fakstiskt var, man måste själv uppleva det för att förstå. Fastän det känns som om jag aldrig mera kommer våga träffa Sanna Nielsen vet jag att jag absolut kommer befinna mig på nästa konsert så snabbt jag får chansen! :) Kommer minnas detta för resten av mitt liv. TACK FÖR EN UNDERBART HÄRLIG KONSERT! <3 Kunde inte ha firat min påskafton på ett bättre sätt! :)


Bilderna kommer i skilda inlägg :)


Kramar // Unia <3


Måste dela med mig av en video, bara för att hon gör den här låten så otroligt bra och för att hon hade den klänningen på sig igår ;) (HÄFTIGT!!! xD)


Av Unia - 30 mars 2013 22:00

På min bucket list som jag skrev kring nyår står det "Se Sanna Nielsen igen". Det skulle jag kunna kryssa av nu, men det ska nog stå kvar. Man vill bara ha mer och mer och mer!


 

Alltså ååh vad konserten var braa!! <3 Jag kan bara inte ta in hur fantastisk Sanna Nielsen är, sån otrolig röst och så härlig som person. Denna kväll kommer jag sent glömma. Ett längre inlägg kommer, med mera känslor och massor av bilder, men nu vill jag gå och sova så ni får bara ett litet smakprov. :)


  Platt hår.com


Kramar // Unia <3

Av Unia - 30 mars 2013 16:30

Största skillnaden mellan Molle och mig är inte att hon är en katt och jag en människa, utan att hon hatar vinter och snö och jag älskar vinter och snö. Det är så roligt att se hur mycket hon njuter av våren, solen, värmen och att marken börjar komma fram. Hon är så otroligt söt! :) En morgon klättrade hon upp på en klädhög för att det var enda stället i rummet där solen kom in. ;)



När vi är ensamma hemma märker jag extra bra hur mycket jag verkligen älskar henne. När hon är enda sällskapet jag har och när hon följer mig överallt jag går. Hon är så söt när hon aldrig vill vara ensam, alltid vill hon vara precis där jag är och så nära som möjligt.


 

I tisdags fick jag en känsla att hon känner av min paranoida oro, och att hon bryr sig om det och vill att jag inte ska oroa mig. Jag skulle gå och hämta posten och Molle följde såklart efter. Men när jag på parkeringen sade nej till henne, satte hon genast ner sig och väntade på mig tills jag kom tillbaka. Trodde jag skulle dö av söthet <3


 

Jag skulle vilja att alla i hela världen visste hur söt hon är, men det går inte att förklara och det fastnar inte på bild. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne!


 

Vi två har en alldeles speciell relation, och ibland glömmer jag bort att hon är en katt. Jag har bl.a tänkt tankar som "Jag måste ringa åt Molle och säga att jag inte kommer hem inatt" och "Jag måste lämna dörren olåst så att Molle slipper in" xD Och jag menar allvar, men jag har ju såklart kommit på direkt efteråt att det inte går, haha, känner mig smart ibland. ;)


 

Jag hoppas ni andra vänner inte känner er avundsjuka eller sårade nu, ni är också helt underbara ;) <3 


Nu skall jag börja fixa mig för snart bär det av till SANNA NIELSEN!!! :D 


Kramar // Unia <3







Av Unia - 28 mars 2013 18:00

Men inte en enda dag går utan att du dyker upp i mina tankar. Ännu fantiserar jag om att någon annan kanske tagit hand om dig, att du finns där ute någonstans. Ännu tänker jag ibland när jag ser en katt på långt håll "Tänk om det är du?". Ännu kan jag höra jamande utanför fastän ingen är där, ännu kan jag föreställa mig att du ska vara på trappan när jag kommer hem. Ännu tror jag att Molle söker dig. Och i natt drömde jag igen att du kom tillbaka. <3


  


Dock blev drömmen den här gången en mardröm. När mamma kom med dig i famnen, så som hon kom med Molle när jag trodde vi förlorat henne med, hade jag svårt att tro att det var du. Jag blev så lycklig, dina härliga, snälla ögon, dina mjuka fina päls, din lilla, ömtåliga kropp. Men mitt i all obeskrivlig lycka, genom mina lyckotårar, såg jag Molle som satt och betraktade oss på håll. Jag såg att något var fel, tänkte att hon igen blev sårad och svartsjuk av all uppmärksamhet du fick. Jag gick till henne och märkte ett stort öppet rivsår i hennes sida. Hela jag rasade samman. 


Usch, ni kan inte förstå hur obehagligt det var att drömma det här! När jag vaknade var jag säker på att något hade hänt Molle, jag var helt deprimerad och hade svårt att somna om. På morgonen när hon inte var på trappan blev jag utom mig av oro. Men efter en stund hörde jag såklart hennes jamande utanför och hon kom som vanligt in och tiggde om mat som om hon skulle vara världens hungrigaste varelse, som alltid. <3 Skulle ha en massa sött att berätta om henne men har inte tid just nu. 


 

Och till er som suckar över min paranoid-het och faktumet att jag inte kan släppa tankarna på Trolle; jag kan inte rå åt det, jag har inte valt det, och det är väl inget fel med att ha katter som betyder så mycket för en. För mig är de inga husdjur, de är vänner. Så snälla acceptera det eller låt det vara. Tack.


Kramar // Unia <3

Av Unia - 24 mars 2013 17:27

Haha, alltså det är omöjligt att lyssna på detta utan att börja le! 



Och tack till SirL som visade mig "chipmunk-one direction" ;)


Kramar // Unia <3

Av Unia - 23 mars 2013 12:04

Tiitu frågade mig "Om du någon gång öppnar en dansskola, vad skulle du döpa den till?" och vet ni hur svårt det är att komma på ett bra svar?! Jag har funderat länge men knappt kommit någonstans... Haha, jag tar det nästan på största allvar det här, men det är ju bara en kul sak att tänka på ;)


DancingDreams var det första jag kom att tänka på, hehe, ganska typiskt mig tycker jag eftersom jag älskar dans, det skulle vara en dansskola och för att jag tycker det är superviktigt att våga drömma och följa sina drömmar. ;)


Det enda andra som jag kommit på är att ha bara mitt namn och 's efter, alltså Unia's bara att mitt riktiga namn, om jag inte börjar använda Unia som mitt artistnamn xD Detta eftersom jag sedan när jag öppnar en dansskola skulle vara en världsberömd dansare, hahah xD 


Men namnet på skolan beror ju också så mycket på vad det är för dans (just nu kan jag ju bara tänka mig modern dans eftersom det är det enda jag dansat förutom vissa andra korta kurser, och jag kan inte tänka mig att jag någonsin hittar en dansstil som jag tycker bättre om), och så beror det också på i vilket skede jag är i livet och en hurudan människa jag är just då. 


Jag har också på senaste tiden blivit väldigt fäst vid orden Dance Dream Laugh, så det kunde också vara ett alternativ, fastän det kanske skulle vara ett lite underligt namn på en dansskola... :p Men jag skulle väldigt gärna vilja göra min dansskola till en sådan plats, precis som vi har det nu också med min(a) dansgrupp(er); vi dansar, vi uppmuntrar varandra (till att våga drömma) och vi skrattar massor :D Härligt härligt <3


Hoppas du var nöjd med det svaret, igen en gång tack för frågan för det är verkligen väldigt roligt att fundera på :D


Kramar // Unia <3

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards