Unias

Alla inlägg under juni 2015

Av Unia - 30 juni 2015 18:45

 

Klicka här för att komma till junis vinnare av månadens blogg!


Motiveringen: En ljus och otroligt fin blogg men massor av bilder och intressant läsning. 


Grattis, du är den första någonsin att få titeln "Månadens blogg" här på min blogg, haha. 

 

Vill ni ha flera Månadens blogg-tävlingar?



Av Unia - 30 juni 2015 13:45


         


Av Unia - 29 juni 2015 13:28

"Grattis!


Du har fått en studieplatse på Soc&kom.

Du kommer snart att få mera information

från Utbildningstyrelsen."


Det såg jag på min e-post idag när jag hade cyklat hem från jobbet. Nu vet jag plötsligt hur mitt år kommer att se ut. Eller, inte egentligen förstås, men jag vet åtminstone lite ditåt. Och jag känner mig otroligt förvirrad. Nej, jag trodde inte att jag skulle komma in. Och jo, jag hade nog lite börjat hoppas på att jag inte skulle göra det heller. För att jag ville var au pair. Jag har pratat massor med en av familjerna, pappan kommer från Sverige och barnen är tvåspråkiga. Mamman (som jag pratade med) helt supertrevlig, och jag tror att jag skulle ha trivts så himla bra hos dem. Mamman hade till och med redan tittat på dansskolor där jag kunde dansa. Hon var så otroligt rolig att prata med och jag hade så gärna lärt känna dem bättre. Så ja, det är nog lite synd. Men såklart har detta också en massa fördelar.


Nu behöver jag inte lämna mina nära och kära. Nu kan jag skaffa en lägenhet och få ett ordentligt hem igen. Nu kan jag börja studera och verkligen bygga upp någon grund för min framtid. Nu kan jag med säkerhet vara staffis på kulturkarnevalen och delta i VNF dans jubileum. Nu får jag antagligen en ordentlig möjlighet att på allvar komma fram till vad jag vill jobba med och vilken utbildning jag behöver. Nu får jag "settle down" för antagligen längre än ett år (om jag inte kommer fram till att jag behöver någon annan utbildning), vilket jag faktiskt längtade efter väldigt mycket innan jag kom på au pair-möjligheten.


Men detta känns nog verkligen förvirrande.


 
Av Unia - 27 juni 2015 14:22

I år firade jag midsommar tillsammans med Romeo och hans familj vid deras sommarstuga. När vi åkte ut med båten såg vi de otrevliga molnen försvinna längre och längre bort, och väl där ute hade vi sol och fint. 


           



Av Unia - 26 juni 2015 20:45

VET NI vad som hände bara några minuter efter att jag avslutat mitt förra blogginlägg? Mamma bad mig komma ut en stund, hon lät lite konstig och jag undrade vad det kunde vara, hundarna skällde för fullt så jag tänkte att kanske vi hade något djur på besök, haha. Men vet ni vad som hände när jag kom ut på trappan? Vad jag såg? VEM jag såg???


Åååååh, det var min bästa vän som ännu borde befinna sig på andra sidan jorden! Jag förstod ingenting! Det var så himla overkligt att se henne där, och jag blev fullständigt galen. Haha. Skrek och kramade henne helt massor och upprepade, i falsett, "Va gör DU här?!" haha... Så sjukt, så underbart, så galet, så fruktansvärt mycket bäst. Hon, den lilla filuren, hade bara hittat på att hon skulle komma hem sista juni för att hon ville överraska alla. Och mig överraskade hon VERKLIGEN! Bästa överraskningen i hela mitt liv tror jag, och aldrig har jag nog varit så chockad förut. Tänk er själva att se någon som ni tror att är på andra sidan jorden helt plötsligt stå där på din trappa!


Hon stannade i ungefär två och en halv timme, när vi lite lugnat ner oss satt vi bara och pratade, såg på varandra och fick några galna utbrott som vanligt. Förundrades över hur liten den andra är, fastän vi är lika små själva haha, åh det var så härligt att ha henne hemma, hos mig, i min säng, HELT overkligt men alldeles underbart. Det kändes som att resa tillbaka i tiden ett år, för så mycket har hänt detta år och jag tycker att jag har förändrats ganska mycket, men med henne var allt som förut. Som om ingen tid alls hade gått. Som om vi varje dag har suttit där på sängen och pratat och skrattat. 


På torsdagen (alltså igår) var jag så hemsk att jag ställde in planerna jag hade med Romeo (jag är en hemsk flickvän, jag vet), och åkte till Tavi istället efter jobbet. Hade tänkt komma tidigt hem eftersom det blivit flera sena kvällar (speciellt kvällen innan, sov ungefär fem timmar), men det gick inte att sluta prata, plus att vi inte riktigt hade tillgång till någon bil haha, så klockan blev ändå plötsligt över tio. Men åååh, jag kan inte beskriva hur mycket jag njöt av den där kvällen. Vi pratade MASSOR, vi har rätt så mycket att tala om som ni kanske förstår, och vi gick ut med hundarna helt som normalt och lagade mat tillsammans igen (även om det är en lögn för det var hon som gjorde allting medan jag bara babblade, heh oops). Det var så underbart ljuvligt att tala med henne, det finns ingen som jag står så där nära, och det var ljuvligt att påminnas om hur nära vi är och hur vi verkligen kan tala om allting. Som jag har saknat henne! Haha, vi kände oss båda lite elaka när vi berättade att vi haft det bästa året hittills, eftersom vi ju inte varit närvarande i varandras, förutom för de två härliga veckorna som jag var där, men förstod ändå att det såklart inte blivit så om vi inte haft varandra. För visst har vi varit stora delar av varandras liv trots att det fysiska avståndet varit så fruktansvärt långt.


Jag är världens lyckligaste över att ha min bästa vän tillbaka hemma, och en pojkvän som välkomnar mig med öppna armar när denna ljuvliga bästa vän igen lämnar mig för att åka till Sverige i några dagar haha, trots att jag inte direkt är en så trevlig människa som behandlar honom som ett andra alternativ och styr och ställer med våra planer enligt mina planer med Tavi. Jag känner mig hemsk, men hon har ju faktiskt varit borta i ett år! Nu börjar det här igen: jag förstår inte vad jag gjort för att få ha så superhärliga människor i mitt liv! (Och nej, ni andra är verkligen inte bortglömda!)

Av Unia - 24 juni 2015 19:12

Jag har kommit fram till att jag inte kan göra NÅGOT utan att få en låt på hjärnan.


Förlåt att jag inte bloggat, min tid räcker som vanligt inte till. Jag trodde att jag skulle ha hela dagen ledig igår (efter jobbet alltså), men sedan frågade mamma om jag ville komma med till Ikea, och det går ju inte att tacka nej till, haha. Så jag åkte med fastän jag inte kan köpa något därifrån eftersom jag inte har något hem och fortfarande inte ens vet hur mitt liv ser ut om bara två månader. Åh, så jag längtar tills jag har en bostad som jag får inreda helt själv! Någon gång ska jag nog riktigt satsa på det, när jag helt har mitt eget. Då ska jag tillåta mig att använda pengar och göra det just som jag vill ha det. Jag blir alldeles tokig när jag går i Ikea och ser allt fint!


Det finaste stället i hela Ikea, åh jag får något fel! Vill ha! 


På jobbet cyklar jag ut posten i alla väder, men vad gör lite vatten (förutom att det kan bli lite farligt när det regnar så mycket att jag inte kan hålla ögonen uppe och inte ser något, varken cykeln eller hjälmen har vindrutetorkare, haha), posten har otroligt snygga regnbyxor som är speciellt snygga på mig för de är allt för stora och släpar i marken när jag går, haha. Regn är ju bara vatten. Allt beror på hur man ser det. Det är faktiskt väldigt roligt att cykla, visst har jag trivts med jobbet de andra somrarna också, men i år trivs jag ännu bättre! Speciellt trevligt är det förstås när solen skiner, hehe.


På min lediga tid är jag med Romeo eller svarar på meddelanden från au-pair familjer. Elva familjer har skrivit till mig redan! (Men tre är nu ute ur spelet.) Åh, hur ska jag någonsin kunna välja? Om det ens blir au-pairing för mig. Jag skulle väldigt gärna veta så småningom, jag vill planera. Till näst borde jag gå igenom alla familjer som skrivit till mig och tänka efter riktigt noga, försöka sortera ut någon åtminstone. Det känns bara så dumt när jag inte ännu vet...


OCH VET NI VAD??? NÄSTA VECKA KOMMER VÄRLDENS BÄSTASTE TAVI HEM!!! ÅÅÅÅH SOM JAG HAR VÄNTAT! <3


Nu vet jag inte om jag ska sjunga några låtar ännu på SingStar (vi köpte en ny skiva igår), organisera värdfamiljer, eller bara genast börja fixa allting för att gå och lägga mig. Tidiga nätter nu, stiger upp klockan fem varje morgon så. Kanske därför tiden inte räcker till. Men jag har faktiskt skrivit ett brev idag! OCH lagat mat. Haha, jo jag känner mig duktig.


Godnatt, haha. Hoppas att ni har det bra!

Av Unia - 22 juni 2015 14:30

De sista bilderna från min flower power-fotografering.


         



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards