Unias

Alla inlägg under september 2015

Av Unia - 30 september 2015 22:26


    

Tack för idag, vi var supersnabba och det var superroligt!


Av Unia - 28 september 2015 15:17

Grankvistar från min fotosession i skogen.


             


Som ni ser har bloggen bytt utseende. Jag tyckte att det var dags för höst även här. Vad tycker ni?



Av Unia - 27 september 2015 18:15

Så känns det. Ett stort veckoslut. Tavi och jag tillsammans igen. Det behövdes! 


Det har talats och det har skrattats och det har kramats och det har skrikits. Vi har åkt vilse, vi har varit modeller, vi har varit till IKEA, vi har tittat på dans i staden. Och så har vi lagat smoothie, legat uppe hela natten, och haft det mysigt. Precis som det ska vara. 


Jag förstår inte hur det kan finnas så bra vänner som vi. Vänner är i och för sig fel ord - för det här är något mera. Jag förstår inte att det kan finnas en människa som är på så samma våglängd som jag. Med dig kan jag prata om precis vad som helst.


Vi gör ju likadant som proffsen. ;)


Tack livet, för detta veckoslut!

Av Unia - 26 september 2015 18:43

Idag har jag fått pröva på att vara fotomodell. Blev först sminkad, sedan var det photoshoot. Det blev så bra bilder att jag var tvungen att köpa några. 



 

Av Unia - 25 september 2015 15:21

Har ni någonsin tänkt på hur snabbt vardag blir vardag? Jag kan inte sluta förundras.


Jag har bott på landet hela mitt liv, förutom förra året då jag bodde i en liten småstad. Nu bor jag i huvudstadsregionen, till skolan tar jag mig med stadsbuss och metro. Metrons rulltrappor som kändes så långa, exotiska och utländska har blivit vardagsmat för mig. Reittiopas (reseplaneraren) behöver jag nästan aldrig längre. Jag åker hit och dit och känner mig inte längre som en utomstående i bussarna, jag känner mig bara som en av stadsborna som åker de där bussarna varje dag. Reserverar inte längre en massa tid - kommer ofta till busshållplatsen just när bussen kommer. Blir inte längre livrädd när bussarna kör helt fast i varandra, jag lovar, det kan inte vara mer än en centimeter mellan dem när de stannar efter varandra vid ett trafikljus! 


Jag tycker inte längre att det är konstigt att åka till skolan bara för att jobba på ett grupparbete när vi inte har några föreläsningar/lektioner den dagen. 


Ingenting känns nytt längre. Allt är bara vardag. Det är nästan skrämmande. Men huvudsaken är väl att man trivs, och trots att vardag blir vardag kunna uppskatta de små sakerna och lägga märke till ljuspunkter.


Detta veckoslut tar jag dock ledigt från vardagen, jag är på väg till världens bästa bästis! Detta har jag längtat till. Några minuter tills jag är framme!


Av Unia - 24 september 2015 15:39


         


Av Unia - 23 september 2015 20:26

ser jag bland annat detta:


         



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards