Unias

Alla inlägg under mars 2016

Av Unia - 31 mars 2016 16:36

Vilken fin dag! Jag vaknade i god tid och kunde äta en riktigt god frukost -rågbröd med ägg och tomat, låter kanske inte så lyxigt men alltså så gott! Sedan hade jag ännu tid för att packa, fixa håret och läsa lite, innan jag åkte till skolan. Tvingade mig själv att läsa psykologi i bussen trots att vädret var så fint att jag helst bara njutit av omgivningen, haha. I metron satte sig plötsligt en klasskompis framför mig, kul med sällskap den sista biten och dessutom att ses igen efter påsklovet. Det fortsatte förstås när vi kom fram till skolan, jag är verkligen lycklig för att få studera med dessa människor! Så mycket glädje och skratt varje dag.

När timmen var slut var jag tvungen att rusa iväg för att hinna hem och äta innan jag sedan skulle iväg igen. På väg hem kollade jag mejlen och fick veta att jag blivit vald till internationell tutor! Så himla roligt, alltså jag är så glad! Med detta underbara vårväder till gick jag hem som världens lyckligaste människa. Önskar att jag kunde gå på en riktigt lång promenad, men istället får jag sitta i bussen och sola, haha. Det är så härligt att kunna gå utan mössa och vantar och verkligen känna den varma luften, och att höra fiskmåsarna skrika och se barnen vara ute och leka ännu efter åtta på kvällen och att ha långa och ljusa dagar. Jag njuter.

Ha det fint!
Bamsekramar // Unia <3

Av Unia - 30 mars 2016 20:17

Hallojsan!


Hoppas att ni alla hade en bra påsk. Jag tillbringade den tillsammans med världens bästa vän och hade det verkligen trevligt. Gjorde i princip inget alls; pratade, tittade på film, skrattade massor, shoppade, gick ut och gå, lagade mat, sjöng... Så skönt att bara låta alla måsten ligga och vila i några dagaroch strunta i att de finns. Igårkväll kom jag hem och nu har jag försökt göra så mycket som möjligt eftersom det ju blir konsekvenser av att koppla av i några dagar, haha. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska hinna blogga, men det ska nog gå. 


Jag vet att jag skriver om det här nästan varje gång jag varit med henne, men vet ni hur skönt det är att ha någon i sitt liv som man är så nära att det är som om man skulle vara samma människa? Någon som man kan prata om verkligen allt med. Någon som man inte behöver dölja något ifrån. Någon som man vet att finns där oberoende av vad som händer. Någon som gör luften så mycket lättare att andas. Någon som du kan ligga och fnittra med långt in i natten. Någon som det alltid finns något roligt att hitta på med och något att prata om med. Någon som man också kan sitta och göra ingenting med. Någon som tystnad aldrig känns tung med. Någon som man älskar mera än man kan förstå. 


  

Jag önskar att alla hade någon som hon är för mig.


Av Unia - 28 mars 2016 18:00

För en tid sedan läste jag ett reportage om en 24-årig kvinna som reser jorden runt med cykel. Alltså hur härligt är inte det? Jag vill också göra det! Att cykla är alldeles härligt, man känner sig så fri och närvarande och att göra det ute i världen skulle ju vara helt perfekt för man skulle se allting. Dags att börja träna konditionen nu! Haha. 

Här kan ni själva läsa det inspirerande reportaget.


När jag var i Nya Zeeland föddes idén att ta en spagatbild på varje plats vi besökte. Jag skulle vilja utvidga min spagatsamling till hela världen. (Och cyklade jag skulle jag ju vara färdigt uppvärmd hela tiden, hehe.)


       



Av Unia - 27 mars 2016 18:45

Jag gillar verkligen att spotify varje vecka skapar en ny spellista utgående från musik man lyssnat på. Jag har hittat många nya (för mig) låtar på det sättet! Här är några av favoriterna:





Av Unia - 26 mars 2016 17:15

Jag vill verkligen utvecklas i min dans nuförtiden. Känns som om jag inte alls skulle vilja studera utan bara dansa haha. Nånej visst tycker jag ju väldigt mycket om att studera också, det är bara tiden den tar från mig som är lite sorgligt. Plockade ihop ett inspirationskollage med bilder från we<3it.


  

Jag längtar till sommaren så att jag kan dansa och träna utomhus.

Av Unia - 25 mars 2016 19:31


 

Jag har stickat en tröja! Det tog bara nästan tre år, haha. Men kanske två tredjedelar gjorde jag nu på hösten/vintern. Det är den första tröjan jag någonsin stickat, egentligen det första ordentliga som jag någonsin stickat. Jag har alltid tyckt om att handarbeta, när jag var liten sydde jag ganska mycket korsstygn och fingervirkade, fingerstickade, flätade, tvinnade och knöt en massa band, men med tiden har jag fått allt mera att göra och handarbetet har fått lida. Inte ens i skolan hade jag handarbete (textilslöjd) efter sjuan. Men det var på hösten när jag gick sista året i gymnasiet som min kära vän berättade att hon tänkte sticka en tröja och när jag fick se mönstret kom jag på att jag också skulle vilja sticka en. Sagt och gjort! Eller ja, gjort blev det ju inte bara av att säga att man vill göra det. I två år gick det otroligt långsamt. Men i höstas, när jag började titta mera på TV, kom jag igång "på allvar", och färdig blev den. Jag fick lära mig en massa nytt, förutom stickandet sydde jag ju också ihop delarna och virkade en kant till ärmarna, halshålet och nedre kanten. Tröjan är långt ifrån perfekt, men det ska ju synas att den är hemgjord haha. Och nu vet jag ju till nästa gång! Våga pröva på nytt och utmana dig själv. Man vet inte vad man klarar av förrän man försöker.


Av Unia - 24 mars 2016 17:44

Hej och Glad påsk alla fina!


Vår statistiklärare överraskade oss alla rejält förra veckan när han berättade att vi skulle ha en veckas påsklov. En vecka! Otroligt skönt, även om det nog inte kommer att vara något lov precis eftersom jag bland annat har psykologitent om mindre än två veckor. Men det känns inte som någon panik, haha. Efter att jag jobbat med det en stund idag plockade jag fram dammsugaren och har städat nu hela dagen. Jag har dammsugit, diskat, bäddat rent i sängen och tvättat toaletten. Så skönt! Jag älskar att ha det städat. Mycket trevligare att leva, haha. Det är ju synd att man oftast har så mycket att göra att det känns som om man inte har tid för att städa, och så blir allt bara liggande och dammhögarna växer. Men nu har vi det rent och fint igen!


Jag kom förresten på att jag väl inte visat er min lägenhet?! Så bäst att göra det nu när jag städat, haha.



Förutom de här två rummen finns här också ett kök och ett badrum, men de tycker jag inte att är så intressanta. Och ja, den ostädade fotöljen är inte min, och jag kan ju inte kräva att andra städar bara för att jag städar, haha, så ni får stå ut med en imperfekt bild. Som ni ser är det mest gröna toner som gäller här, jag blir så glad av det! 


På tal om min kärlek till grönt såg jag denna video för en tid sedan. Kommer jag att bli som denna kvinna? Haha.



Av Unia - 23 mars 2016 18:48

De sista bilderna från min upptäcktsfärd som slutade med en vårig promenad längs stranden.


            En väg som nuförtiden känns som hemma.


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards