Unias

Alla inlägg under oktober 2016

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:


"Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med noveller och sånt). Jag är en annorlunda tonåring (det beror såklart vem man jämför med, men...), jag försöker alltid vara positiv, ärlig och mig själv. Min bästa vän är min katt Molle, och jag har också många andra finfina vänner. Min blogg tror jag mest kommer handla om dans och skrivande, med en massa bilder förhoppningsvis. Just nu har jag en fullspäckad period i gymnasiet, och väldigt lite tid över för annat än det och dansen (eftersom jag dansar tre gånger i veckan), men denna period kommer ju ta slut och i nästa har jag 20 veckotimmar färre än nu, skönt! Jag tror att jag då kommer börja skriva en novell, som kommer publiceras här på bloggen."

 

Min profilbild på facebook var denna:

 

 

och när jag skulle berätta tio fakta om mig själv skrev jag detta:

 

1. Jag dansar modern dans och har gjort det i åtta år.

2. Mitt favoritämne i skolan är modersmål (svenska).

3. Om jag fick välja en talang som jag inte har, vilken som helst (som alltså är möjlig, mänsklig), skulle jag välja att vara bra på att sjunga, för jag skulle såå gärna vara en musikalartist.

4. Efter gymnasiet vill jag fara till en dansskola och utbilda mig till dansare.

5. Jag är nykterist - hatar alkohol på alla sätt och vis.

6. Katt är mitt favoritdjur.

7. Jag älskar färger, speciellt grönt och gult.

8. Hoodien på bilden är mitt livs stora kärlek, som jag aldrig kommer få...

9. Jag är laktosintolerant men älskar choklad (och eftersom jag fick veta om laktosintoleransen så sent som i somras är det lite svårt att leva ett liv utan choklad, så jag "fuskar")

10. Jag tycker väldigt mycket om att skriva men har svårt för att komma igång med det.

 

Hahaha, så pinsamt! Fyra år är en ganska lång tid, tänk så mycket som har hänt... Om ni vill se flera pinsamma inlägg är det bara att gå tillbaka i mitt arkiv, haha.

 

Varför gör jag detta inlägg nu? Jo, för jag har en bitter-sweet sak att berätta; Jag har en ny blogg nu. Vill ni jämföra min presentation för fyra år sedan med min presentation nutid kan ni klicka här. Jag talade ju redan för länge sedan om att skaffa en ny blogg, och på sommaren visste jag att jag inte skulle ha tid för att blogga så mycket så jag ville inte skaffa min nya blogg då, men samtidigt ville jag spara mina bra bloggidéer till min nya, vilket ledde till att jag knappt bloggade alls även när jag hade tid. Nåja, tidsbristen fortsatte när studierna började igen, och just nu har jag så mycket att göra att det är alldeles galet. (Därför har jag inte meddelat om min nya blogg tidigare för jag ville göra ett ordentligt sista inlägg här, och känt att jag inte haft tid. Just nu är jag fast i skolan för flera timmar, i väntan på ett möte, så jag känner att jag kan använda lite av min studietid till detta.) MEN i mitten/slutet av september gjorde jag mitt första blogginlägg på min nya blogg. Jag har hunnit göra några inlägg mellan alla studier, tutorprogram, föreningsaktiviteter och allt vad det finns, så titta gärna in. Valet av bloggportal föll på nouw, och ni hittar min nya blogg på:


http://nouw.com/unia


Nu säger jag hejdå till bloggplatsen, du har varit en mycket trevlig bekantskap och jag kommer nog att låta min blogg stå kvar, men jag hoppas att DU och jag träffas på min nya blogg i fortsättningen. Jag hoppas att allt är bra med er, njut av hösten!


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards