Unias

Alla inlägg under november 2015

Av Unia - 30 november 2015 19:25

Titta på denna galna Ed Sheeran-medley av Peter Hollens och Sam Tsui. SÅ BRA!



Idag är det sista november, jag kan inte förstå det, vart tar tiden vägen?! Några intensiva veckor kvar nu, och sedan är det äntligen jullov. Kämpa på!


Imorgon börjar min julkalender och som det ser ut nu kommer det att bli "Det här gör jag i december", om du vill annorlunda får du göra din röst hörd.


Av Unia - 29 november 2015 18:14

Gamla men opublicerade bilder.


         



Av Unia - 28 november 2015 12:52

Ni får mera än gärna säga er åsikt! 


Vad vill ni se i min julkalender?


  1. 1. Skriva en berättelse tillsammans med er
    - En mening/några meningar per dag, jag ger er första meningen och sedan får ni kommentera fortsättningen! Jag väljer ut min favorit/dag, eller kombinerar flera om jag tycker att det passar. På julafton har vi en berättelse som vi skrivit tillsammans. Detta tycker jag att skulle vara otroligt kul, men det förutsätter att ni deltar.

  2. 2. En julsång varje dag
    - Jag delar varje dag med mig av en julsång som jag tycker om, och berättar i mån av möjlighet varför jag tycker om den.

  3. 3. Det här gör jag i december
    - Varje dag delar jag med mig av ett ögonblick från min dag, med antingen bilder eller text eller både och.

  4. 4. Ett citat/ordspråk varje dag
    - Jag delar varje dag med mig av ett citat/ordspråk som jag tycker om.

Kommentera eller rösta i omröstningen till vänster vad du skulle tycka mest om! :)


Av Unia - 27 november 2015 17:45

Jag saknar solen.


  Jo, jag blev en aning förvånad när jag såg denna.


       


Av Unia - 26 november 2015 21:30

Varför gör jag så här mot mig själv? Varför glömmer jag gång på gång bort att jag BEHÖVER dansa regelbundet för att må bra? De senaste dagarna har jag varit otroligt trött och igår kände jag mig riktigt deprimerad. Jag var på pilates, men det kändes inte väldigt givande. Idag var jag extremt trött efter skolan, trött i hela kroppen, helt svag. Men ikväll hade jag dans. 


*Tar ett djupt andetag* Var ska jag börja? Jag kan inte lägga ord på hur ljuvligt det var! Det var stretchning, det var teknik, det var styrketräning, det var snabbt, det var piruetter, det var hopp, det var underbar musik. Och det var svettigt! Efteråt kände jag mig lyckligare än på länge (när jag tänker efter var det nog bara några dagar sedan jag kände mig riktigt lycklig senast), jag fick så mycket energi och glädje därifrån. När jag kom hem tog jag genast en mycket välbehövd dusch, och hade allvarligt talat så trött kropp att jag knappt klarade av att stå så länge som duschen krävde. Det är så skönt att känna sig så här utmattad! Mina mag- och ryggmuskler orkar inte hålla upp kroppen, haha.


Att gå och testa på Lyrical Jazz var ett av de bästa besluten jag någonsin gjort, tyvärr var det en vikarie som höll lektionen idag så det kommer inte att vara så här varje vecka, men jag kommer definitivt att gå dit nästa vecka igen! Och aldrig mera ska jag låta det gå nästan två veckor utan dans alls. Jag måste ju lära mig någon gång!


  Foto: Chris Senn


Av Unia - 25 november 2015 20:46

Eftersom nutidsdansen som jag gått på några gånger nu är på fredagkvällar missar jag den väldigt ofta (har haft så mycket annat), så imorgon ska jag gå och pröva på Lyrical Jazz. Det kommer att bli skönt! Hoppas bara inte att jag är helt borta, heh...



Av Unia - 24 november 2015 15:00

Varje dag när jag åker till och från skolan kör bussen över några broar, och där är det oftast så vackert att jag nästan vill gråta. Eftersom jag pratat så mycket om jul och vinter den senaste tiden här (tycker jag), tänkte jag att det är dags att blicka tillbaka till en solig höstförmiddag, jag var ledig med bestämde mig för att ta med min kamera, hoppa på min vanliga skolbuss och stiga av just där det är som vackrast. Varsågoda!


           

Flera bilder kommer senare.


Av Unia - 23 november 2015 18:22

Hej kära läsare! Snart är det december igen, och det innebär att jag skulle vilja ha någon julkalender här på min blogg. Problemet är att jag inte kommer att ha mycket tid över för bloggen, så jag tänker nu låta er bestämma från de idéer som jag tror att jag kunde genomföra:


  1. 1. Skriva en berättelse tillsammans med er
    - En mening/några meningar per dag, jag ger er första meningen och sedan får ni kommentera fortsättningen! Jag väljer ut min favorit/dag, eller kombinerar flera om jag tycker att det passar. På julafton har vi en berättelse som vi skrivit tillsammans. Detta tycker jag att skulle vara otroligt kul, men det förutsätter att ni deltar.

  2. 2. En julsång varje dag
    - Jag delar varje dag med mig av en julsång som jag tycker om, och berättar i mån av möjlighet varför jag tycker om den.

  3. 3. Det här gör jag i december
    - Varje dag delar jag med mig av ett ögonblick från min dag, med antingen bilder eller text eller både och.

  4. 4. Ett citat/ordspråk varje dag
    - Jag delar varje dag med mig av ett citat/ordspråk som jag tycker om.

Kommentera eller rösta i omröstningen till vänster vad du skulle tycka mest om! :)


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards