Unias

Alla inlägg under november 2015

Av Unia - 22 november 2015 18:12

Jag tror att jag har utvecklat Lorelais förmåga att känna i luften när den första snön ska komma. Sa jag inte i fredags att det var "julluft" utomhus? Vad jag inte skrev, men tänkte, var att det kändes som om det skulle kunna börja snöa när som helst. Och vet ni vad vi (Tavi och jag) möttes av på lördagmorgon när vi drog upp gardinerna? Snö!!! Stora, vita flingor svävade ner. Åh en så härlig syn! 

Hela dagen snöade, regnade och slaskade det om vartannat. På kvällen låg det snö på marken.


Idag när vi vaknade sken solen och världen var vit (inte helt täckt, men tillräckligt). Det var så oerhört ljuvligt och underbart! Så vackert! När vi stigit upp och ätit gick vi ut på en promenad. Det var halt och kallt om fötterna, jag hade ju inte tagit med mig mina vinterskor eftersom det var vått och regnit här när jag åkte iväg på fredagen, så jag hade bara låtsasconverse, men åh så jag njöt! SNÖ! Tänk?! Snö och solsken. Världens bästa väder. Jag hoppas verkligen att vi får en riktigt vinter i år.


 


Lite ledsen blev jag när jag kom hem och märkte att här knappt finns någon snö alls. Jag får hoppas att den kommer hit snart också!


Av Unia - 21 november 2015 16:30






Världen är en hård plats, men det finns också goda människor.


Av Unia - 20 november 2015 21:01

Min julspellista är den som spelas aktivast på spotify just nu.

Hela huvudstaden håller på att förvandlas till ett enda vinterparadis - så mycket julpynt, julbelysning och julgranar överallt!

Jag skriver julklapps- och julkortslistor. 

Idag var det julluft utomhus, jag njöt för fullt och fick för kanske första gången i år riktigt julkänsla på allvar.

Ljusen står tända varje dag.

Bara tre veckor till nästa tent och sedan är det nästan jullov.

Snart är december här - bara en vecka (ungefär) till första advent.


Arkivbild


Av Unia - 19 november 2015 17:59

Nu när jag har börjat lyssna på julmusik igen (väldigt sent) tänker jag tillbaka på när jag dansade i kyrkan.



Av Unia - 18 november 2015 19:57

Jag skulle ha massor att skriva om, men så mycket annat att göra. Därför mycket bildinlägg nu. Hoppas på lite variation snart.


 Trä-berg-och-dalbanan var så fin när den var upplyst såhär!


     



Av Unia - 17 november 2015 16:25

Men än så länge känner jag mig yngre desto äldre jag blir. Bland annat så här såg min födelsedag ut:


 

Av min fina pojkvän fick jag en smoothie mixer, vilket vi förstås utnyttjade tillsammans med mina två bästa vänner. Vi lagade smoothies/milkshakes och bakade chokladmuffins. Mums!


  

Innan man äter måste man förstås först fotografera i ungefär en halvtimme, hehe.


    

Bästa sällskapet man kan ha på en 20-årsdag. <3


  

Tavi stannade övernatt, och blev lika förälskad i min mys-poncho som jag är.


Lyckligtvis har jag myskläder så att det räcker till oss båda!



Av Unia - 16 november 2015 16:39


       


Av Unia - 15 november 2015 22:23



Tack för idag! <3


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards