Unias

Alla inlägg under april 2013

Av Unia - 30 april 2013 12:45

Idag vill jag ge er två citat av Nick Vujicic. Egentligen hänger de ihop, i boken Life without limits kommer det ett stycke emellan dessa stycken, och orsaken till att jag gjorde dem som två olika var att jag först hade tänkt ha med bara det första. Men sedan ändrade jag mig, hehe.

Jag valde fonten "Note this" för en speciell anledning; för det här är något jag verkligen tycker att ni skall begrunda. Så mycket gick upp för mig när jag läste det, och jag insåg att han har rätt (som så många andra gånger). Det kan låta lite dumt först, men det ligger faktiskt en fantastisk sanning i det. Förlåt andra, för din egen skull. 


 



 

Av Unia - 29 april 2013 17:15

Då var min första officiella dag som KK-ambassadör avklarad! Jag har klarat av första uppdraget = hänga upp affischer i skolan, en i gymnasiet och en i högstadiet. Gick också hela dagen med den nya kulturkarnevalsT-skjortan (fint skrivet, va?) och min fina pins. Stolt KK-ambassadör här! Kommer att bära pinsen varje skoldag, T-skjortan måste ju tvättas emellanåt och jag skulle nog inte klara av att gå varje dag utan gröna kläder, men ganska ofta skall jag nog bära T-skjortan också! Måste hitta på några roliga färgkombinationer. I alla fall sedan i höst kommer jag nog gå så gott som varje dag med någon av mina 6 kulturkarnevalsT-skjortor, haha. Morgonsamlingarna och det kommer jag också sätta igång med först efter sommarlovet, men sedan vet ni, när jag kommer igång så kommer ingenting vara sig likt! Mohahahah... Känner mig så mäktig haha.


För ovanlighetens skull passade jag faktiskt på att knäppa några bilder åt er.


Jo det är förra året, det är en gammal bild, men den passar ju ändå till temat, och årets broschyrer har ju inte kommit än.

       


Några finlandssvenskar som läser min blogg? Vi ses på kulturkarnevalen i höst! :D


 


Av Unia - 28 april 2013 19:29

  

Något jag insett på den senaste tiden är att jag välidgt ofta önskar någonting. Ni vet, det finns ju såna där "regler" när man får önska sig något, det mest klassiska är ju när man ser en fallande stjärna. Men det finns andra som kanske händer oftare, t.ex när klockan är, ni vet, 01:01, 02:02, 03:03 osv..., eller när man blåser bort en ögonfrans som man haft i ansiktet... Och varje gång något sådant händer mig så önskar jag någonting. Jag tänker till och med efter varje gång "Vad skall jag önska mig den här gången?", "Skall jag önska det här eller det där?"... Haha, alltså egentligen är det ju inte någon stor sak, och för det mesta tror jag inte ens på sånt där. Men det har blivit en vana för mig att alltid när jag ser att klockan är "symmetrisk" önskar jag något. Och jag har kommit fram till att jag tycker om det. Det är roligt, och ganska nyttigt också tror jag. Man inser vad som är viktigt för en i livet, man blir medveten om vad man prioriterar. Ibland märker jag att allting är så bra att jag inte ens kommer på något som jag behöver önska, då har jag ofta en och samma önskning som föralltid kommer vara viktig för mig. Dessutom tycker jag att önskningar medför ett slags lugn ibland, jag vet inte riktigt hur jag skall förklara det, för jag vet inte ens riktigt vad jag själv menar, men det är som att man inser att man själv inte kan påverka det man önskar, men genom att önska så inser man att det ändå betyder mycket för en och har låtit "någon annan" veta att man verkligen bryr sig om det man önskat, eller kanske erkänt det för sig själv. Hm, ja jag vet inte haha. 


 

Vad jag ville komma fram till i alla fall var att du kan göra din vardag lite bättre genom att ta sådana tillfällen i akt och önska dig någonting. Du kanske lär dig något nytt om dig själv, eller kanske finner tröst, eller kanske bara hittar ett nytt intresse, haha nej vad vet jag! Jag tycker i alla fall om att önska mig saker, och gör det hur ofta som helst eftersom jag ofta råkar titta på klockan när den är "symmetrisk". Det skadar ju ingen att önska sig något! :)


 

Take care mina vänner <3


     

Av Unia - 28 april 2013 15:54

Hade det superroligt på vår kick-off igår! Fick riktigt kulturkarnevals-feeling och blev riktigt taggad för att sprida ordet om kulturkarnevalen. :D När jag efteråt gick tillbaka till tågstationen insåg jag att storstäder kanske inte är så hemska ändå. Härlig atmosfär på gatan, fullt av musiker och andra gatukonstnärer. :) 


Blev en snabb uppdatering, vet inte riktigt vad jag skall skriva just nu...


Kramar // Unia <3

Av Unia - 26 april 2013 11:30

Skulle inte vara fel med fler sådana människor i världen. Förebild! :) Tack till min vän som lade upp den på facebook. ;) <3




 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards