Unias

Alla inlägg under september 2012

Av Unia - 30 september 2012 18:30

 


Idag har jag varit två olika personer, haha. Jag har varit mig själv, och så har jag varit läraren mrs Sträng. Lägret var otroligt roligt och lyckat, men en massa härliga barn. Jag fick agera både ledare och deltagare, hehe. :) Hade verkligen en mycket bra helg!!! Och nu är jag trött (vilket märks på bilderna). Om vi inte skulle ha modda imorgon skulle jag bli hemma från skolan och skriva hälsokunskapsprovet på omtagningen... 


Just det, ännu angående outfitsena, frisyren hör till mrs Sträng ;)


Kramar // Unia <3


Av Unia - 29 september 2012 14:00

tors 26.8

Jag vakna inatt igen av att pappa kom hem foll, tillsammans med di där andra asiga gåbbarna. Jag for över ti Annas säng så tyst ja kund, vi var rädda för att pappa sku komma inklampandes i vårt rum å börja skrika åt oss. Det ha hänt så många gånger förut, men vi ha lärt oss att det e bäst att hålla me i allt han säger då, för annars blir han ännu argare. Fast int vi ha gjort någå.

Pappa kan nog va helt snäll ibland, men man måst allti va på sin vakt. Han blir så lätt arg, i alla fall när han e foll, vilke e ganska ofta tror jag. Anna å jag brokar prata om att han kanski e foll hela tiden igentligen.

Vi låg där stilla under täcke, hörde hur alla skrek ute i hallen. Pappa skrek åt mamma å mamma skrek tillbaks, di andra gåbbarna skrek ti pappa som skrek tillbaks, å till sist skrek mamma åt dem å fara. Det verkar som di tycker om mamma för di svara bara någå å sen blev det tystare, bara mamma å pappa kvar. Vi hörd hur mamma försökt lugna ner pappa å sen for di säkert å sova för det blev tyst. Jag stanna kvar i Annas säng om någå sku hända. 

På förmiddan va det skola igen. Jag kom varje gång sist ida när vi hoppa hage, det e nog för jag sov så dåligt. Ti mina vänner säger jag bara att jag int fick sömn. Anna å jag berättar aldri ti nån om pappa.

Efter skolan hjälpt Anna å jag mamma å baka bollar. Vi låssades att vi int vakna inatt då hon fråga hur vi hadde sovi. Igentligen vet jag int varför vi aldri säger någå, det har bata blivi så. Jag säger int ti nån annan än åt Anna hur rädd jag e för pappa. Man ska jo int vara det. Men med Anna kan jag prata om det, för hon e ju å lika rädd. Tillsammans e vi rädda, för rädda för att prata med nån annan. Kanski mamma ha märkt det, men hon e kanski för rädd hon me. Men hon sku nog aldri säga de ti nån. Hon tycker ju ändå om pappa.

Bollarna va goda. Anna å jag tog några me i en korg å gick ut. Jag tycker om Anna, vi har allti så roligt å e allti me varandra. Utan hon sku jag nog int vila leva.

Men no tror jag att mamma kommer, så jag måst låssas sova. När hon ha fari far jag nog ti Annas säng igen. Hoppas vi får sova inatt.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Haha, någon som inte förstod något ord? ^^

Detta var en skoluppgift. Textkompetens, till texten Gårdskarn av Anders Cleve. Denna uppgift här ovan var att vi skulle skriva ett utdrag ur en av döttrarnas dagbok. Orsaken till att språket är som det är i min text är att jag använde mig av dialekten i berättelsen, det var otroligt roligt att skriva så! ;)

Jag bestämde mig för att publicera denna eftersom jag ju vill ha detta lite som en skrivblogg, och när skolan tar upp så mycket tid att jag inte hinner skriva något så kan jg ju visa er vad jag skriver i skolan då ;) Bättre än ingenting?! :)

Av Unia - 28 september 2012 19:00

Varje år ska vi i vårt "dansinstitut" göra en solodans, till olika uppgifter. I år ska jag välja en roll och dansa som den. Som musik har jag valt Lindsey Stirlings Crystallize, och jag ska vara ett spöke. :) Slutresultatet får ni antagligen nog se, men det är lääänge dit ;)



Tror tyvärr att min blogg får stå död för en liten stund, min nästa "dag" är "En bild på mig själv idag och vad jag hade på mig", och för att jag är jag vill jag att det ska vara just den dagen jag sätter upp inlägget, så alltså jag vill inte göra det tidsinställt, haha. Och imorgon ska jag nämligen redan på morgonen fara till ett läger och vara hjälpledare, kommer hem på söndagkväll, får se om inlägget kommer då istället. 


Den här veckan har igen varit ganska kaotisk. Hade finskaprov på måndagen, dans på tisdagen, engelskaprov och dans på onsdagen, dans på torsdagen, och biologiprov idag. (Och så har jag såklart haft en massa andra läxor och skolarbeten.) Just det, på onsdag var min danspartner ;) och jag och fotograferades inför talangfinalen :D Och på tisdagen bestämdes det att jag inte får äta mörkt bröd (det kan jag överleva), grönsaker och frukt. Kan du föreställa dig ett liv utan choklad, grönsaker och frukt? Well, my reality -.- Tydligen är inte fibrer bra för min mage det heller, hur ska jag överleva skoldagarna?! Jag som var så glad över att jag åt så mycket sallad + ett äpple (eftersom vi får det i samband med maten) varje dag :( I-landsprobelm, jo, men ändå ett ganska allvarligt sådant tycker jag xD


 


I alla fall, nu är jag helt död och borde egentligen öva på hälsokunskapsprovet som vi har i måndag, men jag har noll motivation och är så otroligt trött. Har inte läst alls ännu... 


Bara en vecka kvar nu, sedan byter det period. Ska bli såå skönt med lite fritid också! :') Nu kanske jag ska förbereda något annat inlägg för imorgon istället, tycker inte om tanken på att ha det helt tomt ;) Sköt om er underbara läsare <3


Kramar// Unia <3

Av Unia - 28 september 2012 12:00


Tror jag. <3

Av Unia - 27 september 2012 12:00

Skriva är en av de tusen sakerna jag önskar att jag gjorde oftare.

 

Om ni vill läsa min berättelse Just playing kan ni klicka här.

Av Unia - 26 september 2012 12:00

 


Min säng. <3


(Haha, kom just på när jag valde kategorier, att sängen också är en vän med fyra ben xD)

Av Unia - 25 september 2012 12:00

  • Ta studenten
  • Komma in i VNF
  • Bestämma mig för vad jag vill bli "när jag blir stor"
  • Hitta min boplats
  • Skriva en berättelse från början till slut, göra den helt färdig på alla sätt och vis (gärna skulle det få bli en hel bok)
  • Lära mig tyska
  • Se mera av världen
  • Skaffa zoom-objektiv till kameran
  • Lära mig hjula
  • Vara med i en musikal

 

Av Unia - 24 september 2012 12:00

 

Haha, minnen för livet :D <3

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards