Unias

Alla inlägg under september 2012

Av Unia - 23 september 2012 12:15

Tips: Tankar man inte ska tänka om man behöver få något gjort:

  • Jag hinner nog imorgon.
  • Men imorgon ska jag vara aktiv hela dagen!
  • Jag ska bara snabbt kolla om någon har kommenterat/uppdaterat/facebook/wilma...
  • Jag ska bara .... först.
  • Jag är värd en paus nu. (Efter att inte ha gjort något)
  • Men om jag inte kollar detta avsnitt av Gilmore Girls nu kommer jag inte kunna fokusera.

Varför inte? MAN FÅR INGENTING GJORT! *suck*


 

Av Unia - 23 september 2012 12:00

Det är mycket det, allt för mycker för att listas upp. 

Bl.a

  • filmer
  • berättelser av olika slag
  • låtar, musikvideon
  • oro
  • trötthet
  • död
  • saknad
  • hemskheter här i världen
  • finheter
  • slut

Eight Below... En av mina favoritfilmer men jag har bara sett den tre (?) gånger för jag gråter så otroligt mycket varje gång. Redan nu efter att ha sett detta klipp strömmar tårarna nerför mina kinder.



 

Av Unia - 22 september 2012 17:30

Nu är det så att mitt google-konto verkar fungera igen, vilket betyder att jag måste bestämma mig för vilken blogg jag ska använda... *Suck* Jag tyckte ju verkligen väldigt mycket om min blogg på blogger, men är nog lite skeptisk mot hela google nu efter detta, jag vill ju att allting ska fungera om jag väljer att byta tillbaka. Och jag har faktiskt börjat tycka om bloggplatsen också, jag har inte hunnit blogga så mycket och göra den personlig, men hela systemet är så bra... Vad tycker ni, om ni fick välja, ska jag stanna här eller återvända till blogger? Ni kan kommentera eller rösta i omröstningen till vänster. Tack för er åsikt! :)

Själv inspirerades jag av Rory och gjorde en "pro/con list" ;) (Såhär när man borde läsa på prov -.-)




*Update (thanks to Fjompen ((: ) : Två minus har tagits bort från bloggplatsen:

1. Det GÅR att sätta bilderna i vilken storlek som helst, och

2. Reklamen har jag tagit bort ;) Om den stör er också kan ni installera t.ex Ad Block på chrome :)


Kramar // Unia

Av Unia - 22 september 2012 12:00

Jag trivs riktigt bra i de flesta frisyrer jag brukar ha, haha annars skulle jag ju inte ha dem... Men allra bäst kanske... i flätor. :)

 


Och här kommer ett till hår-kollage på bilder där jag tycker lite speciellt mycket om mitt hår. :P Och jo jag älskar mig själv ^^

 

Av Unia - 20 september 2012 20:30

Det finns några citat som beskriver min syn på ånger:


Never regret something that once made you smile.

 

Never regret anything because at one point it was exactly what you wanted.

 

It's better to regret something you have done than to regret something you haven't. ~Billie Joe Armstrong


Jag ångrar alrdig (okej, man ska aldrig säga aldrig), nästan aldrig, något jag har gjort, men huh så ofta jag ångrat en massa som jag inte gjort. Det händer inte lika ofta längre eftersom jag nu har blivit modigare och mer framåt, men förut... Det var som om jag levde i ett liv där de enda tankarna vad "Varför sa jag inte så?", "Varför gjorde jag inte det?", "Varför var jag bara tyst?", "Varför berättade jag inte sanningen om hur jag känner och mår?" ... Och DET är jobbigt


Så mitt svar på "Detta ångrar jag" är: Alla chanser jag inte tagit och allting jag hållit inom mig.

 

 

Av Unia - 19 september 2012 12:00

Favoritbok:

 


Bokrecension kommer senare om jag får tillbaka den från min lärare.


Favoritfilm:


Det var svårare... Jag har inte ännu fått en snilleblixt om vilken film som skulle vara min absoluta favorit... Jag kan nog tyvärr inte välja bara en. :/ Men om jag riktigt var tvungen att välja en, (detta är ett bra sätt att tänka) om jag skulle dö om jag inte valde en, så skulle jag kanske säga Raise your voice... :')





Av Unia - 18 september 2012 12:00

 


Det fanns inga problem, inga bekymmer. Fanns det så glömdes de bort genast då man hittade på något roligt. Lägrena, de nattliga promenaderna, alla långa promenader för den delen, våra hemliga ställen... Jag var den lyckligaste varelsen i hela universum.

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards