Unias

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Årets solodans - Musik och roll

Av Unia - 28 september 2012 19:00

Varje år ska vi i vårt "dansinstitut" göra en solodans, till olika uppgifter. I år ska jag välja en roll och dansa som den. Som musik har jag valt Lindsey Stirlings Crystallize, och jag ska vara ett spöke. :) Slutresultatet får ni antagligen nog se, men det är lääänge dit ;)



Tror tyvärr att min blogg får stå död för en liten stund, min nästa "dag" är "En bild på mig själv idag och vad jag hade på mig", och för att jag är jag vill jag att det ska vara just den dagen jag sätter upp inlägget, så alltså jag vill inte göra det tidsinställt, haha. Och imorgon ska jag nämligen redan på morgonen fara till ett läger och vara hjälpledare, kommer hem på söndagkväll, får se om inlägget kommer då istället. 


Den här veckan har igen varit ganska kaotisk. Hade finskaprov på måndagen, dans på tisdagen, engelskaprov och dans på onsdagen, dans på torsdagen, och biologiprov idag. (Och så har jag såklart haft en massa andra läxor och skolarbeten.) Just det, på onsdag var min danspartner ;) och jag och fotograferades inför talangfinalen :D Och på tisdagen bestämdes det att jag inte får äta mörkt bröd (det kan jag överleva), grönsaker och frukt. Kan du föreställa dig ett liv utan choklad, grönsaker och frukt? Well, my reality -.- Tydligen är inte fibrer bra för min mage det heller, hur ska jag överleva skoldagarna?! Jag som var så glad över att jag åt så mycket sallad + ett äpple (eftersom vi får det i samband med maten) varje dag :( I-landsprobelm, jo, men ändå ett ganska allvarligt sådant tycker jag xD


 


I alla fall, nu är jag helt död och borde egentligen öva på hälsokunskapsprovet som vi har i måndag, men jag har noll motivation och är så otroligt trött. Har inte läst alls ännu... 


Bara en vecka kvar nu, sedan byter det period. Ska bli såå skönt med lite fritid också! :') Nu kanske jag ska förbereda något annat inlägg för imorgon istället, tycker inte om tanken på att ha det helt tomt ;) Sköt om er underbara läsare <3


Kramar// Unia <3

 
 
Ingen bild

SirL

29 september 2012 13:52

Hehe lycka till : )
Och jag har också någon konstig matallergi, så jag kan inte dricka något med kolsyra (Eller någon annan form av bubblor...xD) för mycket segt godis, eller för mycket fett xD
Men frukt kan jag äta... Erhm, då får dricka mycket juice eller nått?

Unia

30 september 2012 17:33

Jahaa, konstigt xD
Hmm... Jag tror det finns fibrer i de flesta juicerna, eftersom juice ofta innehåller frukt xD :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards