Unias

Alla inlägg under april 2016

Av Unia - 30 april 2016 15:15

Alltså wow. Jag hade skyhöga förväntningar, och när jag äntligen fick se den blev jag så lycklig i kroppen att jag inte kunde sitta stilla. Evynne Hollens, sjunger min favoritdisneysong, Colors of the wind.



P.s Kom ihåg min frågestund. Tack. 

Av Unia - 29 april 2016 13:50

Min plan var att filma en dansvideo Dansens dag till ära, men min förkylning har inte tyckt som jag. Istället tittar jag tillbaka på min Digital storytelling om dansens betydelse för mig, som jag gjorde för flera år sedan nu.



Ha en fin dag!

Av Unia - 27 april 2016 20:43


 

Lycka är att få sitta ensam hemma med musik på, en mugg med te bredvid sig och färglägga fina bilder (haha, en klasskompis förstod idag min kärlek till grönt för att jag frågade om jag fick använda den gröna tuschen när jag på statistiktimmen skulle räkna på tavlan). Det gör jag ikväll, efter en rätt så galen dag. Var väldigt trött när jag vaknade, men piggnade i då jag träffade min partypingla haha. Som vi konstaterat är statistiktimmarna alltid fest, idag var vi så fnittriga och pratglada att läraren flera gånger fick säga åt oss att vara tysta, hehe oops. Men som en annan klasskompis sa; Man orkar inte koncentrera sig på statistiktimmarna en hel period. I slutet tappar man helt enkelt orken att koncentrera sig, och mycket roligare är det ju att sitta och fjanta sig och komma på en massa roliga skoj, haha. Det är härligt att hitta en vän som man bara passar så bra ihop med och vi gör varandra så glada. Mys!


Efter en galen statistiktimme hade vi tent, hehe. Moralpsykologi, en kurs som varit helt otroligt bra! Kände mig rätt så flummig och lättsam, men jag tror att det gick helt bra ändå. Att ha en tent förbi och vara ett stort steg närmare sommarlov firade jag med min fina fnitterkompis på ett cafés uteservering med te och bulle. Så otroligt mysigt! Solen har återvänt efter några dagars regnväder, wohoo! Och bra att få sitta där och babbla utan att få höra att vi ska vara tysta, hihi. Avslappningsbabbel sa hon, mycket bra och skönt. Så underbart, allvarligt, att ha någon som man bara kan babbla om vad som helst med. Haha, jag sitter här och gör en massa konstiga miner för att visa hur mycket jag tycker om känslan.



Av Unia - 25 april 2016 21:24

På veckoslutet när jag tittade på TV kom det reklam om ett program som går på måndagar; Linda och djurens hjältar. Så ikväll när jag kom hem och inte riktigt har någon ork kvar efter en lång dag mindes jag detta och bestämde mig för att titta. Nästan genast satt jag och grät.


Först besökte hon ett barnhem för föräldralösa elefantungar. Wow! Elefantungarna är så otroligt söta, de dricker mjölk ur flaska och de spelar fotboll. Jag fick lära mig att elefanter är otroligt kärleksfulla och tillgivna; Om elefantungens mamma dör stannar ungen hos henne till hen själv svälter ihjäl eller blir dödad av t.ex ett rovdjur eller en jägare. Så hemskt hjärtskärande. Men dessa hjältar jobbar alltså hårt för att lyckas få bort elefantungen från mamman, så att de kan ge dem en andra chans till livet. Så fint att se dem ta hand om dem, att se att det finns snälla människor här i världen. Jag lärde mig också att man ska blåsa in i elefanternas snabel för på det sättet kommer de ihåg en väldigt länge. 


Man fick också se ett vackert naturskyddsområde och jobb av Big life foundation. Vilda elefanter, zebror och noshörningar som samlas för att njuta av vatten. Man fick se en död elefant, och följa med när de räddade en elefant som blivit skjuten. Starka, starka bilder, jag vill att hela världen ska få se det och sluta köpa elefantens betar. De är värda helt sjukt mycket och människorna i dessa områden är fattiga, så de dödar elefanterna för att få pengar. Men det är så fruktansvärt. En elefant dödas varje kvart. Jag får inte ens något grepp om hur mycket det är. Så hemskt att man inte kan förstå det. Det måste få ett stopp, och det är möjligt om världen tillsammans sätter ett stopp för detta. Det är inte okej.


Jag har bara sett ett avsnitt hittills, men jag rekommenderar att kolla på Linda och Djurens hjältar. Det öppnar ögonen, sprider kunskap, och så får man ju se en massa vackert också. Jag måste någon gång åka till Afrika och uppleva de vilda djuren själv. Absolut.


Ett kollage jag sammanställde med söta random bilder från googles bildsökning. Googla "elephants" så hittar du dem.

Av Unia - 24 april 2016 19:41

 

Jag lovade att avslöja priset till den som frågar mest i min frågestund, så här kommer det! Som förut tänker jag låta vinnaren välja mellan tre alternativ:


1) Reklam om din blogg om du har en, om du hellre vill ha om din instagram, youtube eller någon annan hemsida/sak fungerar det också.


2) Välja vad jag ska göra ett/flera blogginlägg om.


3) Överraskning på posten: Jag skickar hem något till dig med posten. (Detta innebär förstås att du litar tillräckligt mycket på mig för att ge mig din postadress, jag lovar att den stannar hos mig och att jag inte använder den till något annat än detta.)


Om ni har några bättre idéer går det också att föreslå dem för mig så kan jag avgöra om jag gillar dem eller inte, haha. Så fråga på, förutom detta får ju alla som frågar en länkning till sin blogg (om man har en och uppger sin bloggadress i kommentaren). Om du redan ställt mig frågor men nu blev så sugen på dessa priser är det också tillåtet att fråga mera, haha. Du har ingenting att förlora! ;)

Av Unia - 22 april 2016 18:02


 

Igår deltog jag i mitt livs första beerpong, eller, för min och min väns del var det saftpong haha. Vår ämnesförening ordnade turnering och hela kvällen var verkligen så kul! Själva spelandet var mycket roligare än jag trodde att det skulle vara, och jag till och med träffade en hel del gånger! (Men många gånger flög det nog helt fel också haha.) Min lagkamrat och jag var verkligen ett mycket bra team och det var så roligt att spela med henne! Jag skrattade så att jag nästan trodde att jag skulle kissa på mig flera gånger haha. 

Men det var inte bara spelandet som var roligt. Vi föll ut i kvartsfinalerna så efter det myste vi i soffan tänkte jag säga, men det kan kanske tas lite fel hihi. Vi satt och pratade och skrattade med andra klasskamrater och nya bekantskaper, eller hejade på dem som var kvar i tävlingen. Stolt över att två av våra klasskompisar vann hela turneringen, woop woop! 

Jag vet att jag sagt det här många gånger förut, men alltså åh så jag tycker om mina nya vänner! Det känns som om vi umgås allt mera nu och de tar fram helt nya sidor hos mig själv haha. Vi har alltid så himla roligt, jag skrattade nästan lungorna av mig igår (förkylning och gott sällskap är inte alltid en så smart kombination), och de är så mysiga! Det känns så bra att komma närmare människor nu, att gå från klasskompisar till vänner. Jag behöver nära relationer, och närvarande nära relationer, annars börjar jag lätt känna mig väldigt ensam. Men det behöver jag inte vara med dessa människor!

Av Unia - 21 april 2016 14:37

Hej på er!


Nu är det verkligen länge sedan jag hade frågestund här på bloggen, så det känns som om det är dags för det igen. Nu har just du chansen att fråga mig det du alltid har velat veta! Så kom igen, det finns inga dumma frågor. Bara fantasin begränsar er, hehe.

Alla som frågar något får en länkning om man har en blogg, den som frågar mest får ett ännu bättre pris som jag presenterar senare.


 

  (eftersom jag är i skolan kan jag inte göra en ny blid, så jag bjuder på två gamla haha)


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards