Unias

Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Men bara när du inte hör, vågar jag säga så ~

Av Unia - 31 mars 2013 16:45

Igår halv sju-tiden på kvällen höll jag på att freaka ut. Jag var på väg till Sanna Nielsens konsert för andra gången i mitt liv, denna gång ensam.


När jag kom fram till platsen jag aldrig varit på förut var där fullt av människor som trängdes, och de verkade inte se mig. Jag blev påsprungen av en massa äldre människor och kände mig totalt vilsen. Det fanns två gångar in till scenen, vid var och en stod det en säkerhetsvakt. Det fanns sittplatser och inte visste jag vilken ingång jag skulle välja. Jag valde den med kortare kö, eftersom jag är så rädd för människor. ;) Om min rad hade varit full hade det avrit otroligt pinsamt, men som tur satt det bara två människor på var sida om min plats, så det gjorde inget att jag valde fel sida. xD


Jag satt där på min plats och var sjukt nervös! Förstod inte alls varför jag kommit fastän jag inte fått någon med mig, visste inte vad jag skulle ta mig till. Som tur är finns det mobiltelefoner och vänner att sms:a till ;)


Men sedan kom Sanna och Jocke ut på scen. Och det här låter väldigt... smörigt och bla bla bla, men det var så; när de kom ut fylldes hela jag av ett lugn. Jag kände att jag såklart skulle vara där och blev påmind om varför jag stressat så med att få allting ordat så att jag skulle kunna gå på konserten. Everything just felt so great! :)


Jag satt där som den lyckligaste människan i världen och bara njöt. Hon inledde med I'm in love och sedan Devotion. Feelisen på topp direkt! :) 


Jag älskar Sannas sätt att hålla konserter. Hon gör dem så personliga, berättar en historia om nästan varje låt. Ofta är det så att man får värsta skrattanfallen mellan låtarna, och sedan när hon sjunger börjar man gråta :') Hon sjunger med sådan inlevelse, med sådan känsla, det är helt otroligt! Och där emellan vågar hon verkligen bjuda på sig själv, så härligt! :) Och hon och Joakim är bara sötast tillsammans! 


Den här konserten var nog ännu bättre än den ifjol. Det tror jag att beror bl.a på att det bara var Sanna och Jocke på scenen, ingen kör som kom och förstörde (okej, så farligt var det nog itne, men ibland var det lite synd), det var en mer stämningsfull scen, jag satt inte bland med människor jag känner, jag fokuserade mycket mera på sången och själva konserten än på fotandet, bättre publik, mera stämning helt enkelt! 


Höjdpunkterna under kvällen var nog Utan dina andetag, Someone like you, Can't stop love tonight, Be mine!, Hela världen för mig, This is my thanks, och Empty Room såklart!


Och så måste jag bara säga att Joakim Ramsell (Sannas tupp xD) är helt sjukt bra på gitarr! Wow, så mycket han kan framställa med det där instrumentet! Och det låter såå fint tillsammans med Sannas underbara röst :') <3


Ni som inte var där (=alla som läser detta kan jag tänka mig) missade verkligen något! Inga ord kan beskriva hur bra det fakstiskt var, man måste själv uppleva det för att förstå. Fastän det känns som om jag aldrig mera kommer våga träffa Sanna Nielsen vet jag att jag absolut kommer befinna mig på nästa konsert så snabbt jag får chansen! :) Kommer minnas detta för resten av mitt liv. TACK FÖR EN UNDERBART HÄRLIG KONSERT! <3 Kunde inte ha firat min påskafton på ett bättre sätt! :)


Bilderna kommer i skilda inlägg :)


Kramar // Unia <3


Måste dela med mig av en video, bara för att hon gör den här låten så otroligt bra och för att hon hade den klänningen på sig igår ;) (HÄFTIGT!!! xD)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards