Unias

Alla inlägg den 29 oktober 2015

Av Unia - 29 oktober 2015 21:30

Idag har varit en bra dag. Var väldigt trött i morse (som alla dagar nuförtiden), men efter att i en timme suttit och lunchat och pratat tillsammans med klasskamrater hade jag mycket mera energi och kände mig bättre än på länge, kändes det som. Dessutom hade jag sällskap till busstationen, vilket ju alltid är trevligt. I bussen läste jag ivrigt vidare i Pride and Prejudice (som jag tidigare läst på svenska), och fortsatte en stund när jag kom hem. När jag lyckades slita mig från boken diskade jag bort gårdagens disk (som jag bestämde mig för att jag inte orkade diska igårkväll), och hade samtidigt konsert för grannarna, vilket antagligen är en orsak till att jag vanligtvis tycker om att diska (alltså, jag lyssnar på musik och sjunger för fulla muggar). Aktiv som jag då kände mig bestämde jag mig för att åka ut på en cykeltur, och oj så skönt det var! Funderade mellan skogen (skidspåren, stället dit jag nu oftast går när jag går ut; en hel värld med sandvägar och naturstigar i skogen, de tar aldrig slut!) och stranden, och eftersom jag aldrig cyklat i stan tidigare och inte riktigt känner till varken kustområdet eller vägarna dit, föll beslutet på skidspåren. Ett beslut som jag är otroligt nöjd med. Jag upplevde sådan frihet och sådan lycka när jag susade fram där i skogen, väldiga backar både uppför och nedför (såklart), jag har inte cyklat sedan sommaren så det kändes häftigt att komma så snabbt framåt. Igen en gång upplevde jag fullständig lycka där i skogen, och konstaterade att här trivs jag verkligen! (Lycka till med att hitta en plats som jag inte trivs på...)

När jag kom hem gick jag genast i duschen, för att sedan hinna till tvättstugan i tid för min tvättid (som jag bokade innan min cykeltur). I väntan på att tvättmaskinen skulle rengöra våra kläder lade jag mig på sängen och läste igen (jag älskar den där boken!), hämtade sedan tvätten, och åt mumsfilibabba-mat, tillagad av min mästerkock till pojkvän. Med mat i magen hängde jag upp tvätten, och gissa vad jag gjorde sedan? Läste vidare! Jag älskar Darcy, och låg där med ett stort leende på mina läppar. När det bara var två kapitel kvar steg jag dock upp, för jag vill inte att boken ska ta slut. Jag vill bara ha mera och mera, det får inte ta slut. Men min plan var att läsa ut den innan jag somnar, får se hur det blir med det eftersom jag nu suttit här och skrivit hur länge som helst, har blivit en aning distraherad av diskussioner och positiv staffinfo. 

Innan jag började skriva det här diskade jag ännu en gång, och kokade te. Perfekt avslut på dagen. Förlåt för ett oerhört flummigt inlägg, haha jag är lite babblig just nu.


Ungefär så här har jag kännt mig idag. Vad nu det betyder. 



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards