Unias

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Unia - 4 oktober 2015 15:00

Jag är besviken. Hur klarar människor av att så kallt ignorera dem som man vet att behöver hjälp? Istället för att lyssna och samarbeta för att komma fram till en lösning väljer de att stänga ute, inte ge någon en enda chans att visa andra sidor av situationen än de som de själva känner till. De sidor som de vet att inte är hela historien. Människor som påstår sig stå för jämlikhet och kämpa för rättvisa. Det gör mig så arg.


Förstår det inte att det är svårt att be om hjälp? Att någon har lagt ner tid och kraft och mod i allting? Att de förstör någons liv genom att välja att titta bort? Att de som söker hjälp kanske ser det som ett sista hopp att sträcka sig ut till dem? Att det krossar hjälpsökarna helt totalt när de inte ens läser meddelandet, utan bara blockerar helt genast? Hur kan människor vara så kalla? Jag förstår inte. Jag förstår inte.


Vakna upp, världen! Våga öppna ögonen!


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards