Unias

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Unia - 13 oktober 2015 21:42

Mina planer:


  • Sista SP4-föreläsningen ("Politiska och rättsliga strukturer i Finland") kl. 10-12
  • Äta lunch
  • Läsa till nästa veckas tent
  • Träna med rumskompis kl. 14-15
  • Hem och läsa till tenten hela kvällen

Ända fram till "äta lunch" lyckades jag faktiskt hålla mig till schemat! Wow. Efter det fick jag fungera som träningspublik för min vän som skulle hålla ett tal på en lektion som jag inte är med på. Det är jag glad för, blev väldigt uppiggad av talet, som handlade om att vi i Finland glömt bort hur enkelt det är att hjälpa andra människor och förgylla deras dagar.


Sedan fick jag vet att min finfina rumskompis var hemma så jag åkte till henne genast, istället för att läsa till tenten. Så härligt att se henne igen! Vi bara babblade tills det var dags att gå till motionssalen som vi hyrt, och alltså: Wow vilken lyx! Ni skulle ha sett den, den var hur stor som helst! Vi kommer att uppträda på VNF Dans 25-årsjubileum i november och var alltså tvungna att ha någonstans att öva. Det gällde att väcka liv i vår dans som vi visade på vår sista dansafton, och visst är det otroligt hur bra kroppen minns! Vi lekte lite vågade och lade bara på musiken och dansade, skulle se hur mycket vi minns. Och vet ni, det gick ganska bra! Helt fantastiskt. Nu sitter hela dansen i kroppen igen. Men visst märker man att vi inte dansar varje dag längre, huh vilken krävande dans vi gjort! Konditionsmässigt alltså. Krafterna vill inte räcka till hela dansen. Blir att träna intensivt nu fram till uppvisningen, haha.


 Chris Senn  


När vår tid gick ut gick vi tillbaka hem till henne, och bestämde oss för att träffas senare ikväll på Borgbacken där de har Valokarnevaalit ("ljuskarneval") den här veckan. Jag visste nämligen att jag vill gå dit eftersom jag sett bilder från förra året men aldrig bott i Helsingfors så jag har aldrig varit där förr. Min plan var egentligen att åka dit imorgonkväll, men eftersom jag inte visste om någon då skulle kunna komma med mig struntade jag i läsandet ikväll och tänkte att livet är viktigare. Det är så härligt att tillbringa tid tillsammans med världens bästa rumskompis igen! Det gör gott för min hälsa på alla sätt. 

Och oj vad det var fint på Borgbacken! Så mysigt att man fick riktigt julstämning. Och vi drack glögg!!!


   

Jag kom hem med 345 bilder, så ni får se flera senare, hehe. Nu måste jag gå och lägga mig.


Livet ler nu igen, jag känner att jag tagit mig tillbaka. Vad det betyder vet jag inte, men så känns det. Ta hand om er!


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards