Unias

Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Unia - 7 oktober 2015 14:55

Och hela jag fylls av lycka.


Idag har jag haft en ledig dag. Eftersom jag bestämde mig för att inte ha någon väckning (allt för länge sedan sist) har jag inte heller hunnit med så förskräckligt mycket, men allt är väl. Jag har fått lite läst (ska fortsätta med det ännu), jag har varit ut och gå, duschat, ätit och diskat. Och alltså åh, det här vädret! Jag valde att inte ta med kameran på promenaden idag, för det känns som om jag bombaderar er med naturbilder, men jag var ändå tvungen att knäppa några med mobilen.


     

Jag hittade ett nytt paradis; en skog full med vägar hit och dit. Skidspår och naturstigar. Tyvärr hade jag inte så mycket tid, men är glad för att ha mera att utforska. Det är så roligt att flytta, alltid hittar man något nytt. Speciellt i en så här stor stad finns det ju hur mycket som helst att upptäcka! Idag råkade jag faktsikt gå vilse haha, därför blev det lite längre än jag tänkt. Men på det sättet får jag ju bara se ännu mera!


När jag gick där i naturen var jag så lycklig att jag funderade på hur det är möjligt. Hur kan jag känna en sådan enorm glädje bara av att vara i naturen, se solen skina mellan träden, känna höstdoften och känna vinterluften? Och varför känner inte alla denna glädje? Och varför har jag blivit sådan här? Haha. Nåja, det är ju bara positivt förstås. Så otroligt underbart.


I början av sandvägen klarade jag inte av att låta bli att inte gå upp i skogen, fastän jag inte tänkt göra det idag. Då kom jag till denna plats:


 

Jag vet inte vad ni tänker när ni ser en sådan plats, men jag tänkte "Wow, vilken perfekt dansplats!" Och det är otroligt länge sedan jag dansat. Så jag började dansa. Med musik i öronen tog jag bort mössan och vantarna och släppte loss. Det var så befriande! Så skönt att få dansa igen och så... perfekt. Fantastiskt. Ljuvligt, underbart. Helt bäst. Nu funderar jag på att göra en koreografi till just denna plats och spela in en video... 


Nåja, dettta är som sagt en storstad och här finns flera människor än i en liten by. Så mitt inne i min dans när jag vände blicken bakåt såg jag en stor grupp människor komma gående i skogen, just mot mig! Hahahaha, jag är säker på att de sett mig dansa för de var så nära redan, jag blev helt i panik! Jag vågade inte titta mot dem, gick bara och hämtade min mössa och vantarna och sprang sedan ner från skogen. Kunde dock inte låta bli att le stort för mig själv. Låten slutade just när jag kom ut på sandvägen, men orden "Nu kan alla se mig som jag är" och det kändes helt som om jag var med i en film och det var helt perfekt. Haha, jag undrar dock vad de där människorna tänkte... Oberoende vad så var det verkligen värt det!


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards