Unias

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Unia - 13 oktober 2014 20:06

Ibland känner jag mig hur kreativ som helst, ibland gäller det att koreografera och ibland att skriva, ibland att pyssla. En sådan dag i somras bestämde jag mig för att jag måste ta fram mitt skrivhäfte, och när jag för några dagar sedan läste vad jag skrev då blev jag själv lite överraskad. Vanligtvis är det jag skriver i det häftet nämligen skrattretande löjligt, men just det jag skrev då tycker jag till och med nu efteråt att är helt okej. Men jag minns också att jag verkligen kände mig superkreativ då, haha. Här är en av "dikterna" jag skrev den dagen (varning för depressivt innehåll):


Hon ser honom drunkna

Hon hör honom ropa på hjälp

Hon kan inte simma

Det finns inget hon kan göra

Hon måste komma bort från ropen

Hon måste komma bort från hjälplösheten,

bort från skulden

Hon springer iväg med händerna för öronen

Hör inte honom ropa att det finns räddningsutrustning i boden


Den andra "dikten" jag skrev får ni en annan dag (p.g.a. bättre uppdatering haha). Orsaken till att det varit tyst här en tid igen är helt enkelt tidsbrist. (Dessutom är internet här helt oförståeligt trögt, jag har loggats ut tre gånger nu medan jag skrivit det här...) Men, snart har jag höstlov, och på kommande är inlägg om Sanna Nielsen, Lindsey Stirling och Dansafton, samt bilder såklart. Åtminstone, hehe.



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards