Unias

Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Förvirrande dag efter en Siri-iriS-natt

Av Unia - 16 maj 2014 17:26

Sista föreställningen av Siri-iriS igår och nu fasar jag inför tisdagen (då vi har dansavslutning) mer än någonsin. Jag kommer inte att överleva.


Föreställningen igår gick åtminstone otroligt bra. Det var så väldigt väldigt roligt igen och åh så jag älskar hela pjäsen! Min fot började dock blöda för fullt riktigt i början, och alla som såg det blev helt förskräckta, hehe. Så nu har jag helst inga skor på mig. 


Idag var jag på jobb vilket betydde att stiga upp klockan fem i morse. Därför försökte jag gå och sova så tidigt som möjligt igår, ungefär halv tio. 20 före tolv såg jag senast på klockan, men jag låg nog vaken till över tolv. Kvart över fyra vaknade jag och somnade inte om efter det. Dessutom är jag osäker på om jag alls sov något där emellan. Siri-iriS surrade omkring i mina tankar under vad som kändes som hela natten, och många gånger tänkte jag "Drömde jag, eller har jag bara luggit och fantiserat?". Jag har faktiskt ingen aning. Djupt sov jag åtminstone inte på hela natten. Nu är jag en aning trött.


Trots det har detta varit en händelserik dag. Jag fick mina studentskrivningsresultat i morse - över förväntningarna kan jag berätta, är så nöjd! Sedan när jag började bli klar med jobbet ringde någon till mig och jag svarade för ovanlighetens skull (jag har fått som vana att inte svara på okända nummer). Finska, såklart. Och jag blev förvirrad. Det var från en tidning och hon ville intervjua mig. Hon sa att jag fått bra i skrivningarna och att jag dansar, och att hon skulle vilja intervjua mig. Jag förstod ingenting, och att sedan ännu till uttrycka mig på finska var inte det lättaste. Efter en del babbel kom hon åtmistone på att hon skulle komma dit till jobbet och intervjua mig. Jag var så förvirrad! Jag visste inte alls varför hon ville intervjua mig, hur hon hade hittat mig, hur hon visste att jag dansar... Jag är fortfarande helt förvirrad, haha.

Det visade sig att min rektor hade mejlat henne om mig, varför vet jag inte, han berättade bara att jag dansar och att det gått bra för mig i skrivningarna. Öh. Intervjun blev också väldigt underlig känner jag, jag vet fortfarande inte riktigt vad det handlade om så det ska bli intressant att se det i tidningen. Det var förresten samma tidning som lade mig på första sidan angående Siri-iriS, haha (inte samma journalist). Intervjun gick på både finska och svenska, och pratsam var hon åtminstone. Haha, alltså åååh jag är så förvirrad. Jag förstår inte vad som händer med mig. En sak gjorde mig ganska glad dock - hon trodde att jag kommer från en tvåspråkig familj på grund av min finska. Wow!


Efter en väldigt förvirrande dag sitter jag nu i mitt föredetta hem och är hundvakt. Ska bara ta det lugnt och gå och lägga mig tidigt.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards