Unias

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Unia - 19 november 2014 18:10

Sista delen av berättelsen som tidigare hette "Att titta ut genom ett nytt fönster", haha jag tog mig friheten att döpa om den. Klicka här för del ett och här för del två.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Han stannade över natten. Bara för att det hade blivit för sent för att köra hem. Så sade vi åtminstone. Kanske hade vi båda hela tiden planerat att det skulle bli så.

Det blev en kort natt, så efter frukosten följande dag kände vi båda för att ännu vila lite. För första gången någonsin lade vi oss tillsammans på min säng, sida vid sida, hans arm under mitt huvud. Ännu hade ingen sagt ett ord om vad som höll på att växa fram mellan oss. Men att det fanns där var ju uppenbart. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag tänkte på det.

"Vadå?" frågade han.

"Ja kan bara int förstå att de här händer mig."

Det var det enda som behövdes för att väcka konversationen som jag grubblat på så mycket, konversationen som jag aldrig kunnat föreställa mig att skulle hända. Äntligen kunde vi prata om allting, äntligen fick jag höra om hans sanna känslor. Fastän jag egentligen redan hade vetat om det måste jag säga att jag blev minst sagt förvånad. Hur kunde någon känna så för mig? Jag hade ingen aning om att han kunde säga så vackra saker. Jag hade ingen aning om att han hade burit på så starka känslor. Jag hade ingen aning om att jag kunde göra ett sådant intryck på någon. 

Det ögonblicket, där på min säng, en solig förmiddag, tror jag att vi blev tillsammans.

 

Veckorna som följde blev några av de bästa i mitt liv. Vi träffades nästan varje dag och jag hade nog aldrig känt mig så omtyckt. Varje gång vi träffades bjöd på något nytt; jag fick veta mera om hans känslor, jag vågade berätta mera om hur jag kände, nya känslor uppstod och nya erfarenheter föddes. Jag var med om sådant jag aldrig någonsin hade trott att jag skulle uppleva. Fick höra sådant jag aldrig någonsin hade trott att någon skulle säga till mig. Kände sådant jag inte visste att jag kunde känna. Sade sådant jag inte visste att min mun kunde uttala. Och jag njöt av varje sekund.

Nu förväntar ni er säkert att jag ska berätta om hur han en dag krossade mitt hjärta och jag inte gjorde annat än grät i flera veckor. För det är väl så det vanligtvis brukar gå i den åldern. Men nej kära barnbarn, detta är inte bara berättelsen om min första kärlek. Detta är också berättelsen om hur er morfar och jag blev tillsammans.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Haha, jag vet att jag sa att ni skulle få en tredje del om ni ville ha den, men när jag skulle börja skriva den insåg jag att jag inte hade någon aning om hur jag ville att det skulle sluta. Den där kvällen när jag fick lust att skriva och skrev (början av) den här berättelsen fick jag nämligen bara en vision av det jag i princip skrev i del ett och två, och därför blev väl det här slutet kanske en aning underligt. Och jo jag vet att det här igen är en berättelse som jag bara skrivit för skojs skull och inte lagt ner tillräckligt med tid och tanke i, men ni får ändå gärna berätta vad ni tyckte! Och har ni tips eller önskemål på vad jag skulle kunna skriva till näst får ni mer än gärna lämna en kommentar. Tack kära läsare!

 

 


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards