Unias

Alla inlägg den 3 november 2013

Av Unia - 3 november 2013 21:46


Det går inte att förneka att det är en vacker video, oberoende om man tycker om dem eller inte.



 

Av Unia - 3 november 2013 17:52

                

Bilderna från gravgården får ni en annan gång.


 


Av Unia - 3 november 2013 15:15

I fredags var det dags att släppa in november i våra liv. Härliga, härliga november. Många tycker att november är den värsta och mest onödiga månaden på året, men för varje år som kommer inser jag hur mycket jag tycker om november. För mig finns det alltid mycket att se fram emot i november, kutlurkarnevalen såklart, och så fyller jag ju år, likaså många andra bekanta. När jag var Twilight-galen kom dessutom en ny twilightfilm ut i november under några års tid. I år kommer ju One Directions nya album, haha inte för att det är något jag är väldigt excited about, men måste ju ta upp det bara för att jag råkar veta det.


Det här veckoslutet inser jag dock att jag inte har firat novembers ankomst, eller för mig har jag gjort det, men de flesta andra skulle nog säga att jag firat december istället. Jag myser med ljus, te i massor (med smak av blåbärsmuffins, mums), myskläder, Molle i min famn, julmusik. Igårkväll blev jag inspirerad av Ida och gick i mörkret iväg till gravgården tillsammans med kameran och julmusik i öronen (musiken fick dock vara tyst medan jag ensam befann mig på gravgården som jag aldrig tidigare varit på). Jag funderade mycket under mitt äventyr, och ni kommer senare att få ta del av både mina funderingar och bilderna. Det är nog något alldeles speciellt med gravgårdar, jag hade själv ingen grav att besöka på denna gravgård (som ni kanske minns har jag flyttat), men jag gick ändå omkring där bland alla ljus och tänkte på mina änglar. Jag får alltid ont i magen när jag är på gravgårdar, det är ju lite jobbigt, men jag insåg ändå när jag gick där i mörkret att jag inte behövde vara rädd. Gravgårdar framställs ofta som skrämmande platser, och visst föreställde jag mig i början olika skräckfilmsscenarion med mig själv som huvudpersonen, men sedan insåg jag att jag är trygg där på gravgården. Mina älskade skyddar mig.


Jag vet inte när jag senast haft ett veckoslut så här endast för mig själv. *Kollar i min kalender och inser chockat*: JAG HAR INTE HAFT ETT ENDA HELT LEDIGT VECKOSLUT SEDAN SKOLAN BÖRJADE EFTER SOMMARLOVET.   

Inte undra på att det känns som länge sedan... Dessutom hade jag väldigt mycket program i slutet av sommarlovet också, så det är ännu längre än det. Ni kanske förstår att jag njutit för fullt detta veckoslut. Men missförstå mig inte; det som jag gjort på veckosluten har ju varit otroligt trevliga saker. Jag har dansat, varit tillsammans med bästis och andra bästa vänner, varit till Estland, en massa skoj! Och jag njuter av det. Men sådana här veckoslut behövs nog också. Jag tackade faktiskt nej till en filmkväll med kompisar detta veckoslut, för jag har så många gånger sett fram ett ledigt veckoslut och sedan i alla fall hittat på något roligt tillsammans med någon annan, men nu kände jag att jag faktiskt ville ha några dagar för mig själv. Och visst har det varit skönt. 


Just nu finns det så mycket jag vill göra, jag borde göra en till psykologiuppgift (går en repetitionskurs på nätet, som kräver väldigt bra självdisciplin), men jag slutförde just en som egentligen skulle in förra söndagen (oops, har haft lite för mycket att göra som vanligt och dessutom hjälper inte riktigt läraren till med motivationen för tillfället...), så den får vänta lite. Kanske jag ska redigera några bilder från gårdagen.


Hur har ert veckoslut varit? Kom ihåg att tillåta er själv njuta och ta det lugnt ibland! :)


 



P.s Oj, jag kan verkligen inte förstå att jag inte haft ett ledigt veckoslut på så länge. Mitt tidigare jag gjorde ju aldrig någonting, nu har jag fullt upp hela tiden. Men jag trivs! 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards