Unias

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Unia - 18 november 2012 17:30

Calla Lily Ponders magiska händer skriven av Rebecca Wells.

 

Wow vilken bok! Som ni kanske vet har jag väldigt lätt för att börja gråta när jag läser eller ser på film, eller något sånt, men jag vet nog inte till vilken bok jag skulle ha gråtit på samma sätt som jag gjorde när jag läste denna. De där känslorna!

 

I boken får vi följa med Calla Lily Ponder genom hennes liv, hur hon växer upp från en liten, söt flicka till en stark och självständig kvinna. Vi får följa med genom hennes härliga som hemska upplevelser. Vi får stifta bekantskap med hennes nära och kära, och komma nära dem som om de var vår egen verklighet. 

 

Rebecca Wells beskriver den lilla byn La Luna som det äkta paradiset i mina ögon och gör att man själv önskar att man bodde där. Jag minns ännu min känsla i början av boken (det hann hända så mycket och känslorna förändrades många gånger), det var så fint. Platsen, relationerna, människorna, Calla Lily, såå fint, jag kan inte beskriva känslan, ni måste själv läsa den för att kanske förstå. 

 

Önskar att någon kunde läsa denna bok så att jag skulle få någon att diskutera med, hehe. Jag skulle vilja skriva så mycket hit men vill inte avslöja något. Men jag rekommenderar verkligen denna bok! Full av värme och kyla, saknad, sorg, hemskheter och tårar, men också glädje, humor, kärlek, vänskap och skratt. En otrolig förebild lovas också om ni läser den! 

 

Ibland är det nog tur att jag tycker så mycket om grönt, annars hade jag kanske aldrig köpt denna fantastiska bok, heh... :)

 

Kramar // Unia <3

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards