Unias

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Vårfunderingar

Av Unia - 19 april 2015 20:07

Idag när jag åkte tillbaka hem hit efter veckoslutet blev jag som vanligt på söndagar väldigt trött, och min plan var att tillbringa kvällen med The Sims. Lyckligtvis var det idag valdag här i Finland och jag hade glömt min rösträttslapp hemma så jag var tvungen att först komma hit och sedan gå till vallokalen, istället för att genast gå dit från bussen. Så när jag röstat var det så vackert väder att jag bestämde mig för att gå en liten omväg istället för att gå raka vägen hem. Omvägen byttes dock snabbt ut mot en skogspromenad och plötsligt hade jag tillbringat nästan två timmar av min kväll på promenad. Jag hittade en ny väg och den var underbar och det var så skönt att vara i skogen så min trötthet byttes ut mot fullständig livslycka. Det är så härligt att gå i naturen med solen skinandes över en trots att det är kväll, och när solen börjar gå ner blir det nästan ännu finare. Jag plockade tussilagon och vitsippor och konstaterade att det nog är vår på allvar nu (fick dock idag höra att jag säger så varje dag haha).


Jag längtar massor till sommaren, solsken varje dag och varmt väder. Samtidigt som jag verkligen inte vill att den här skolan tar slut. Det är bara 3,5 veckor kvar! Jag är inte redo ännu, jag är inte klar här. Vill fortsätta. Plus att jag märkte idag hur många ställen här finns som jag inte ännu utforskat haha, så inte kan jag ju åka härifrån! Buhuu. Men jag ser fram emot sommaren också. Och nästa höst. Vad jag nu kommer att göra då. Åh, jag bara bollar omkring med mina tankar hela tiden, jag har ju redan nog bestämt mig för vad jag ska göra; jag har sökt till psykologi och socialpsykologi. Och kommer jag in till någon av dem är det ju ingen fråga om saken, då börjar jag där. Ändå vägrar min hjärna vara tyst: är jag säker på att jag inte vill till någon dansskola? Vad ska jag göra om jag inte kommer in? Skulle jag klara av att vara ett år borta från mina närmaste, även om Tavi och jag redan varit ett år ifrån varandra? Vad vill jag allra mest? Jag vill så mycket!


Nu har jag suttit och tittat på en massa dansskolors hemsidor så klockan har redan blivit tio, och därför tänker jag nu avsluta och gå och lägga mig. Måste komma in i bättre vanor igen. Ha det fint, sköt om er och njut av våren. Solen är din vän.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards