Unias

Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Svar på Patricias frågor

Av Unia - 25 maj 2014 20:45

Hur länge har du dansat?

- I tio år.


Vad fick dig att börja dansa?

- Två av mina bästa vänner dansade, så därifrån fick jag veta att den möjligheten fanns. Orsaken till att jag ville börja dansa var antagligen att jag tyckte om att dansa redan då, haha. Jag minns faktiskt inte varför jag ville börja dansa, jag minns bara att jag ville det redan långt innan (kändes åtminstone länge) mamma lät mig börja.

 

Vad tror du att du kommer jobba med 10 år?

- Jag antar att du menar om 10 år? Jag har verkligen ingen aning, haha. Förhoppningsvis är jag yrkesdansare, men jag tror mera att jag jobbar som danslärare. Och så kan det ju också hända att det inte alls blir dans, utan till exempel lågstadielärare. Som det ser ut nu är det dock dans som gäller, så något med dans tror jag.


Vad är din största svaghet?

- Att jag är så tyst.


Vad tycker du om bloggplatsen?

- Jag gillar bloggplatsen, annars skulle jag ju inte stannat här. Önskar dock att designen var lite friare.


Vad har du för telefon?

- En Nokia 6303 classic. Inte modern precis, hehe, men jag gillar den och den fungerar, så varför köpa ny?


 

Vilken är din favorit blogg som du läser?

- Oj nej vilken svår fråga... Det finns så många jag gillar! Blaaaah jag kan inte välja EN! *efter timmar av funderande* (nästan) ... Suck. Jag säger väl En flicka som är stark då. Men kolla in min länkavdelning i menyn för att kolla in andra bloggar jag älskar.


Hurdan musik lyssnar du på?

- Lite vad som helst. Lindsey Stirling, svenskt, covers och originals av Peter Hollens, Runaground, MeganNicole, Landon Austin m.fl., enstaka sånger som jag tycker om (mestadels ballader och pop)... Jag är inte så kräsen när det gäller musik.


Favorit djur?

- Katt! (Men hund inte så långt efter.)


Hur kommer din sommar se ut?

- Ärligt talat har jag ingen aning. Det verkar som om jag ska jobba, men jag vet inte hur mycket, och så ska jag dansa, gå på inträdesprov (i juni), vara med vänner, ha det skönt... Jag hoppas att denna sommar blir toppen.


Vad är det pinsammaste du gjort?

- Jag bryr mig inte så mycket om pinsamma saker längre, men när jag var yngre gjorde jag något som jag tyckte var SÅ pinsamt. Det var på ett lotteri och när jag gick för att köpa lotter försökte jag ge pengarna till någon som bara var där och köpte lotter i stället för den som sålde lotterna. Haha, det låter inte så farligt så här, men jag blev fruktansvärt generad.


Det bästa som någonsin hänt dig?

- Oj... Att jag började dansa.


Vad är det hemskaste som skulle kunna hända dig?

- Du ställer så svåra frågor, hehe... Att förlora någon som står mig nära, eller att inte längre kunna dansa.

 

 

Tack så mycket för dina frågor Patricia!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards