Unias

Alla inlägg under april 2014

Av Unia - 8 april 2014 19:52

Jag har räknat ihop alla röster hittills och plockar nu bort alla headers som fått minst/inga poäng. Snälla säg igen vilka era favoriter av dessa är, efter det kommer jag att välja en (om det blir jämt väljer jag min favorit). Observera att de kan ha fått nya nummer!


1:



  

2:

 

3:

 

4:

 

5:

 


 


Av Unia - 8 april 2014 12:15

Människor har länge frågat efter bilder från Tavis och min resa till England över nyår. Jag har ju ännu bilder ända från förra sommaren ogenomgångna, men för att vi pratat rätt så mycket om Englandsresan den senaste tiden bestämde jag mig för att uppfylla människors önskningar och visa dem nu. Själv tycker jag att bilderna kanske inte är så speciellt intressanta, och därför tänkte jag göra det som en kortfattad dagbok. Börjar med första dagen. 

(Jo, jag vet att min hud var helt hemsk hela resan, och mitt hår blir väldigt lätt messy, och jag vet att det går att redigera, men men, this is who I am!)



Såklart sov jag väldigt lite natten innan vi skulle åka, men det hindrade inte mig från att vara glad när vi satte oss i bussen som skulle ta oss till flygfältet. Tavis mamma skjutsade oss till bussen (på denna lilla ort är bussförbindelserna otroligt dåliga och inga tåg finns det, så vi var tvungna att först ta oss till en stad ungefär en timme bort), men därifrån fick vi klara oss på egen hand. Spännande!


   

Vi har planer på att göra en digital dagbok, därför var vi i början viktiga med att ta selfies på varje nytt ställe vi var, haha. Dessa var i de två olika bussarna. (Den digitala dagboken är också en orsak till att vi oftast filmade mer än fotade.)


I väntan på att gå ombord på flyget.  


Resan till England är knappast så intressant att läsa om, allting gick bra förutom att vi hade lite problem med en passkontroll. I flyget satt vi bakom en söt liten pojke som "busade" med oss, han älskade att få ögonkontakt med oss haha.


  Wiiiie, vi närmar oss!


Några obligatoriska flygplansbilder:


         

Jag älskar att flyga!


När vi landade i London var det strålande fint väder. Så ljuvligt! Solen sken och det var en stor kontast till gråa Finland.

Vi landade vid Heathrow och trots det magnifika flygfältet gick allting väldigt bra och smidigt. När vi fått vårt bagage hade vi ännu inte bestämt oss för om vi skulle ta hotellbussen eller metron, så vi började bara gå och det visade sig att vi valde metron. Otroligt lätt gick också det! Vi steg av redan vid den första stationen efter Heathrow.


   



Vi gick från metron till hotellet. Egentligen gick vi fel enligt planerna som google maps gett mig, men tur var väl det, för när jag trodde att vi knappt börjat promenaden stod plötsligt hotellet framför oss. Egentligen ser man det från platsen där vi tog bilderna, men det visste ju inte vi haha.


Vi bodde på Jury's Inn (London Heathrow) och jag är väldigt nöjd med det beslutet! Ett trevligt, fint och billigt hotell. Efter incheckningen fixade vi till oss lite på rummet och gick sedan och åt på hotellets bar. Otroligt gott!


    Jag hade hästsvans och tyckte inte om att mitt hår inte syntes på bild, så Tavi hjälpte till lite, haha.


  Denna bild behöver också en förklaring: Vi skulle göra grimaser, och det lyckades ju fint... Jag lovar, det kändes som om jag hade en galen grimas, men det såg ju nästan helt normalt ut!


Fortsättning följer...


Kolla också föregående inlägg och säg vad ni tycker, tack!


 




Av Unia - 7 april 2014 17:41

Yep, nu har jag gjort 16 headers. Så nu behöver jag verkligen er hjälp. Snälla, säg vilken DU gillar bäst. Kommentera eller säg vad du tycker i omröstningen! Tack.


1.  2.
   3.
   4.
   5.
   6.
   7.
   8.
   9.
   10.
   11.
   12.
   13.
   14.
   15.
   16.
 


 

Av Unia - 7 april 2014 13:15

Jag blev taggad av the awesome Fjompen.


Här är The List of Awesome. Reglerna är följande:


1: Skriv en lista med minst 30 bra saker med dig själv. Det kan vara saker på både insidan och utsidan.

2: Tagga andra bloggar, du kan inte tagga en blogg som taggat din (obviosuly), och uppmana dem att göra samma sak.

3: Du får inte skriva "jag tror att jag är [bra egenskap]", "jag tycker att jag är ganska [bra egenskap]". Även om du är osäker så ska du skriva att det här är vad du är. "Jag är snäll", "jag har bra lokalsinne". Det är hur du uppfattar dig själv. The List of Awesome har inte plats för blyghet och ödmjukhet, det får vi nog med i vardagen. 

5: Don't hold back. WE ALL KNOW YOU'RE AWESOME, IT'S TIME TO ADMIT IT.

6: Den sista punkten på din lista måste vara "I'm awesome". 


Det mesta av det här kommer automatiskt på engelska, men jag tänker ändå skriva det på svenska för allting betyder automatiskt mera om man använder sitt modersmål.


1. Jag är ansvarsfull.

2. Jag är pålitlig.

3. Jag är vig.

4. Jag lär mig koreografier snabbt.

5. Jag är bra på att koreografera.

6. Jag har bra betyg.

7. Jag kommer lätt överens med andra.

8. Jag har ett bra språk.

9. Jag har lätt för att lära mig språk.

10. Jag älskar att hjälpa andra.

11. Jag är stark (psykiskt).

12. Jag är bra på att ta hand om mig själv.

13. Jag tycker om mitt hår.

14. Jag är liten.

15. Jag är envis,

16. men jag respekterar gränser.

17. Jag är empatisk.

18. Jag är bra med djur (visste inte riktigt hur jag skulle formulera det...).

19. Jag skrattar mycket.

20. Jag antar gärna utmaningar och utsätter mig för nya saker.

21. Jag är bra på SingStar.

22. Jag är bra på att lösa problem.

23. Jag gör fina headers.

24. Jag är OPEN-MINDED (inget svenskt ord är lika bra).

25. Jag är bra på att sprida glädje och en positiv atmosfär.

26. Jag är "teknisk" av mig. 

27. Jag har bra tålamod.

28. Jag är smart.

29. Jag är självständig.

30. Jag är en bra vän.

31. Jag har bra självdisciplin när det verkligen gäller.

32. Jag är en "fighter".

33. Jag har bra självförtroende.

34. Jag är snäll.

35. I'm awesome.


Tack Fjompen! Det var ganska svårt ibland att verkligen skriva ut det man tänkte, men det är bra att våga göra det. Klarar ni också av det?!


Tiitu

Olivia

Sara

Ronja

Vickan

Jessica


Jag vet ju inte om ni alla ser det här, men... Nu är ni utmanade åtminstone!


 

Av Unia - 6 april 2014 21:34

Jag ÄLSKAR att sitta och leka med bilder med min nya dator! iPiccy laggade hela tiden med den lilla datorn, den senaste tiden ville det inte alls fungera och om det gjorde det innebar det att vänta vänta vänta hur mycket som helst. Nu går allting utan något väntande, så roligt! Därför har jag otrolig inspiration för nya headers, jag skulle kunna byta varje dag haha. Jag kommer att göra flera ännu, men det här är vad jag gjort hittills:



   


 


 


 


 


Nejdå, inte alls något återkommande tema, heh. Har du redan någon favorit? Vad tycker du så här långt?



 


Av Unia - 5 april 2014 13:00

       

Glöm inte att säga vad du tycker i omröstningen!



 


Av Unia - 4 april 2014 10:45

Vi tog också enskilda bilder. (Kommer på Tavi senare om jag får lov.)


            Don't ask... Detta är den enda ormen jag inte är det minsta rädd för, haha.


 


 


Av Unia - 3 april 2014 22:48

Jag planerar en ny header för tillfället. Som vanligt har jag lite beslutsångest över hur jag ska göra den. Därför kom jag på den fantastiska idén att fråga er vad ni tycker. Det är ju trots allt ni som kommer att se den. Det som ni främst kan hjälpa mig med är vad det ska stå på den. För tillfället har jag ju en snabb beskrivning av vad min blogg handlar om, åtminstone det jag skulle vilja att den handlar om, och tidigare har jag bl.a haft ordspråk eller citat som jag tycker om och som passar med bloggens tema. Tycker ni att min header ska berätta om vad man kan hitta i min blogg, handla om dans, inte ha så mycket text, eller vara inspirerande (=t.ex. innehålla något bra ordspråk)? Snälla, kommentera!


I och för sig kan jag ju göra en omröstning ifall ni inte orkar kommentera. Dessa alternativ finns alltså:


1) Blogginfo

2) Dans

3) Inspirerande ordspråk

4) Så lite text som möjligt

5) Gör några förslag att välja mellan (=jag gör några headers på olika sätt och skapar en ny omröstning)


Om ni har något mer specifikt förslag får ni otroligt gärna kommentera! Om någon ger mig något riktigt bra tips skall jag belöna personen i fråga, har hen en blogg kanske reklam, som jag brukar ha det kan man få vara med och bestämma över priset. Så ja, kommentera!


Snälla snälla snälla, jag kan inte bestämma det här ensam.



 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards