Unias

Alla inlägg under april 2014

Av Unia - 25 april 2014 17:45

Sanna Nielsen - Undo



Glöm inte att rösta i Eurovision! (Ni som inte bor i Sverige, hehe.)



 

Av Unia - 25 april 2014 13:45


Jag älskar att vara på nöjesfält. Bilden är från Särkänniemi förra sommaren.



 

Av Unia - 24 april 2014 16:15

Svårigheten med att ta självporträtt är att man inte kan ställa in fokus... Och att jag känner mig fruktansvärt dum, haha. 


         



 


Av Unia - 24 april 2014 13:10

Lindsey Striling feat. Lzzy Hale - Shatter Me



Alltså wow! Och vet ni vad? Hennes nya album har skickats iväg till mig nu!!! Can't wait...



 

Av Unia - 24 april 2014 10:00

Jag har så svårt med sådant här, det finns ju hur många som helst! Men en av de filmer jag antagligen sett flest gånger är Step Up Revolution, haha jag var ju helt fast i den filmen ett tag. Länge sedan jag sett den nu, måste göra det någon kväll!


Trailer


En av mina favoritscener.


Det var ju förresten tack vare denna film som den här kom till:




 

Av Unia - 23 april 2014 12:45

Jag antar att det betyder en bild på personen.


 



 


Av Unia - 23 april 2014 10:15

Ibland blir jag lite ledsen över att jag får så få kommentarer på min blogg. Ibland blir jag ännu mera ledsen över att andra inte får kommentarer som det absolut skulle förtjäna (*host host* inget specielt i tankarna *host host*). Varför är det såhär? undrar jag. Visst, jag har också perioder som jag inte kommenterar så mycket, men vanligtvis gör jag det varje gång jag har något att säga. För det finns mycket bra i att kommentera. Titta på min lilla lista:


Man får nya vänner.

Genom att kommentera andras bloggar har jag fått tre supercoola vänner som jag haft otroligt mycket roligt med över skype. Det är en konstig tanke att detta inte hade hänt om vi varit lata och inte kommenterat varandras bloggar. Haha, man vet aldrig vart en kommentar kan leda!


Man får flera läsare.

Nästan varje dag ser jag på mina trafikkällor att jag fått åtminstone en besökare från någon annans kommentarer. Utan att skriva "TITTA PÅ MIN BLOGG!!!" såklart, helt enkelt av kommentarer om inlägget jag kommenterade, något jag hade att säga. (Om man börjar kommentera andras bloggar bara för att få fler läsare tycker jag att man är lite falsk, men det är ju upp till var och en.) 


Man gör andra glada.

Wiiie. Det är ju alltid kul att göra andra glada. Och tycker man om det de gör skall man ju absolut låta dem veta, om ni frågar mig. Om de skriver något intressant som man har något att säga om ska man säga det, om ni frågar mig. Om de frågar en fråga som man har ett svar på ska man svara, om ni frågar mig. Då blir det mycket roligare att blogga, och om man har inspiration att blogga blir det oftast också bättre inlägg.


Varför inte?

Det är inte så himla jobbigt. Speciellt inte på bloggplatsen där säkerhetskontrollen är fyra tydliga bokstäver som går snabbt att skriva in. Alla vinner på det. Du blir glad av att göra andra glada, du kan få flera läsare, du kan få nya vänner, du har någon att prata med, du kan få en ny synpunkt på något eller ge andra din synpunkt, du kan få en kommentar tillbaka på din egen blogg, bloggen kan få bättre inlägg om du ger bloggaren inspiration... Personen vars blogg du kommenterar blir glad (för man får inte skriva elaka kommentarer, och jag antar att de flesta tycker om kommentarer), kan få bättre självförtroende, kan få mera blogginspiration, kan få en ny synpunkt på något, får en chans att prata med sina bloggläsare och veta vad de tycker... Fördelarna är många! Och att vara social är alltid bra, hehe.


Tycker ni att jag har glömt något? Säg till i så fall så fyller jag på listan. Jag är lite trött nu så jag kanske tappat bort något väldigt viktigt och uppenbart...


Förresten, rösta gärna i min nya omröstning! Vill du att jag ska ha en frågestund?



  

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards