Unias

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Unia - 8 oktober 2012 18:45

Efter ett veckoslut utan att göra någonting, det första på evigheter utan läxor, skolarbeten, prov, kändes det som om jag haft värsta långa lovet, och började skolan med nya krafter idag, klockan 12:45. Kändes väldigt underligt kan jag säga att komma till skolan först då, ha psykologi och tyska, och sedan fara hem 15:40 igen, haha. Jag tyckte till och med att det var TREVLIGT att få läxor!   (Grattis Unia, din första bloggplatsen-smiley ^^) Imorgon tänker jag vara hela dagen i skolan, fastän jag egentligen bara har skola klockan 10:30-12:00 xD Kalla mig galen, men det är nämligen lite problem med skolskjutsar, och jag har dans klockan 17:00 så :P Hoppas också på att min kära dansparter är frisk så att vi får något gjort med vår dans som ska vara färdig för final i lördag!!! :D 

Förresten, tänkte tipsa er om en bok: En komikers uppväxt av Jonas Gardell. Läste den på lördagen, mycket bra! Handlar om en komikers uppväxt tänkte jag säga, haha, men vi tar det på nytt: Den handlar om en Juha som växer upp i en isolerad by där det förekommer mycket mobbning i klassen (alltså också utanför skolan). Allting handlar om att få vara med de coola, att få bli accepterad. Om att lägga värde på fel eller rätt vänner. Rörande, gripande, ärlig. LÄSVÄRD! Imorgon ska jag gå till biblioteket och låna forstättningen; Ett ufo gör entré. 


Igår gjorde jag också något som jag länge sagt att jag ska göra; Jag skickade till Fazer Kundservice och bad dem göra laktosfri choklad ;) Fick till och med svar, mitt förslag har förts vidare till dem som planerar nya produkter. :) Om ni också vill ha laktosfri choklad, eller bara är så snälla och vill hjälpa lilla mig, kan ni klicka här och skriva ett sådant önskemål ni med. Jag valde "Ärende: Idéer". Tack i förhand :D


  (Överanvänd bild, tack jag vet.)


Kramar // Unia <3

Av Unia - 8 oktober 2012 12:30

Någon från min klass, för jag vill se mig själv genom någon annans ögon. ;)


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards