Unias

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

En sista tillbakablick på 2015

Av Unia - 13 januari 2016 15:57

Som jag nämt tidigare gillar jag verkligen bloggplatsens funktion att med bara ett klick komma till inlägg som man skrev just idag för x antal år sedan. Nu har jag flera gånger sett min "årslista" och fått lust att göra den i år igen. Bara för att minnas det gångna året. Läs om det intresserar, haha.


Vilket är ditt bästa minne från det här året?
- Nya Zeeland måste det ju vara, men egentligen räknar jag det till 2014. Får jag säga hela mars? Det var en så underbar månad, våren kom, jag umgicks mycket med nya och gamla vänner, det var Erottamatonta!, det var melodifestivalen, och månaden avslutades i Berlin tillsammans med världens bästa klass. Mars, eller lägret i Belgien.

 

Vilket är ditt sämsta minne från det här året?

- Tårar.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- Mycket. Besökte Berlin och Belgien. Slutade tvivla på att prata finska. Började studera vid ett universitet och allt vad det innebär. Flyttade till ens storstad och allt vad det innebär. Och en massa detaljer förstås.

 

Höll du dina nyårslöften?

- Jo, mitt enda nyårslöfte var att smaka på blåbärsglögg, och det gjorde jag.


Lärde du känna någon som tog stor plats i ditt liv?

- Inte ännu.


Har du varit lycklig i år?

- Verkligen!

Vad kommer du minnas från år 2015 i framtiden?

- Hur mycket jag växte.


Vilka länder besökte du?

- Nya Zeeland, Tyskland och Belgien. Plus flygfält i Australien, Förenade Arabemiraten, England och Nederländerna.


Största misstaget?

- Att skjuta upp.


Bästa köpet?

10-gångerskort till dansskolan Step Up.


Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?

- Jag vet inte hur jag ska sätta det till ord.


Vad önskar du att du gjort mer?

- Skrivit brev och dagbok, dansat, läst.


Blev du kär i år?

- Jag blir kär väldigt ofta.


Vad fick dig att må bra?

- Glädje i alla dess former.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?

- Photograph av Ed Sheeran.


Största musikaliska upptäckten?

- Christina Perri.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

- Inget allvarligt.


Vad gjorde du på din födelsedag?

- Firade med mina två bästa vänner.


Vilket datum från i år kommer du alltid minnas?

- Jag minns inte vilket datum det var, men dagen Tavi dök upp på min trappa när hon egentligen ännu "borde vara" i Nya Zeeland. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards