Unias

Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Livet skulle få fortsätta så här i all evighet

Av Unia - 11 maj 2014 19:45

Gråten kom när jag funderade på vad jag skulle sätta som rubrik. Hur ska jag någonsin klara av att lämna det här?!


  

Vi hade premiär för vår danspjäs idag. Det var något av det roligaste och härligaste jag någonsin varit med om. Varken i pausen eller efteråt kunde jag låta bli att säga till alla jag mötte "Det var så roligt!!!" haha. Allting gick hur bra som helst, det var sjukt bra stämning, publiken grät, vi fick otroligt fin feedback, det var extremt roligt, och jag kände mig så ÄLSKAD. Jag älskar hela pjäsen och jag älskar Siri-iriS (min roll), jag älskar de här människorna och jag älskar att dansa. Det kommer att göra så ont, så ont, så ont, så ont, så otroligt fruktansvärt ont att säga hejdå. Jag brukar pressa undan tanken när den försöker tränga fram, men nu går det inte. Kärleken jag upplever här är obeskrivlig, och det är inget som jag vill lämna. Men det är faktiskt inte länge kvar nu. Jag känner inte av att det börjar ta slut, eftersom jag inte har skola så känner jag inte av den där "snart sommarlov"-känslan (dessutom är ju vädret verkligen inte som det ska vara i maj). Två Siri-iriS föreställningar och så vårkonserten. Det är vad som är kvar. Lyckligtvis har vi lite extra på sommaren också, tack för det. 


 Vill ni veta en hemlighet? I den här scenen höll jag på att dö att värme, jag hade dansat tre danser utan paus innan och kände hur mitt ansikte bara pumpade rött när jag sedan fick sätta ner mig och vila lite.


Lev i nuet. Jag älskar det här. Jag tror att jag aldrig tidigare varit sådär lycklig efter, och under också, en föreställning. Förra året trodde jag att inget kunde toppa våra UNIKO-danser. Jag tror nästan att det här gjorde det. Det slog mig att detta är en perfekt sista produktion, skulle inte kunna avsluta dessa underbara tio år med någon bättre uppsättning än Siri-iriS. Kärlek. Tack! <3


(Nu ska jag fortsätta knuffa undan tanken på hur lite det är kvar och njuta av det sista. En enda liten kommentar på facebook får dock mina tårar att strömma igen för tillfället...)



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards