Unias

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Något att titta på tills jag återvänder på allvar

Av Unia - 18 september 2013 15:43

Hej hej! Jag är så otroligt glad för att ni fortfarande tittar in, min bloggpaus har ju verkligen blivit lång och jag missade t.o.m bloggens 1-årsdag, *snyft*. Får vänta på 2-årsdagen istället haha! 

Nu har jag internet i alla fall, men provperioden börjar nästa vecka, eller egentligen har jag bara två prov och två förhör, men då gäller det att passa på och läsa ordentligt, eller hur? Studentskrivningarna har börjat och är snart över för den här gången, men sedan gäller det istället att börja läsa inför vårens skrivningar, vilket kommer bli mycket mer krävande eftersom jag bara skrivit/skriver språk nu på hösten, så har inte läst något annat än vanliga böcker.

Vad jag tänkte säga var i alla fall att jag kommer att vara ganska frånvarande ännu några veckor, men sedan kommer jag att återvända med bloggandet, för jag saknar det verkligen och har massvis av inspiration! Så håll ut, jag kommer nog snart tillbaka. ;)


Och en sak till, i frågestunden nämnde jag ganska ofta en flashmob som några kompisar och jag jobbade med under sommaren, och nu har jag laddat upp den till youtube! Min kära danspartner och jag gjorde koreografin, och sedan lärde vi ut den till de andra. De lärde sig den på en dag, härliga "elever" man har! Haha, jo jag kände mig som en danslärare. Vi hade verkligen otroligt roligt, jag är så underbart glad för att vi tog initiativ och verkligen genomförde detta efter att länge ha pratat om att det skulle vara så roligt att göra/vara med i en flashmob. Vi "utförde" den på ett skolevenemang som kallas "skolfreden". 

Varsågoda och titta! (Feedback tas emot med glädje och tacksamhet.)




 

 
 
Patricia

Patricia

19 september 2013 10:46

Kul att titta på, vad duktiga ni är.

http://patriciac.blogg.se

Unia

19 september 2013 19:49

Tack :))

 
Ingen bild

Johanna P

29 september 2013 20:11

Det där var ju ingen flashmob O.o ?

Unia

1 oktober 2013 20:32

På ett sätt nog. Man ser ju inte början på video, men vi satt alltså på olika ställen i publiken och steg sedan utan förvarning upp och började stampa och klappa. Vi vet att det inte blev riktigt som en "riktig flashmob", men det är lite svårt att få till stånd en sådan här som vi bor, och vi valde att ändå kalla den flashmob eftersom idén var sådan. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards