Unias

Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Unia svarar - sista delen

Av Unia - 16 september 2013 08:30

Ella frågade:


1. Vilket är ditt favoritbär?

- Blåbär tror jag.


2. Varför började du blogga?

- Jag minns inte riktigt... Det var en sommar som jag mådde dåligt, jag hade inget att göra och ville prova på hur det var att ha en blogg.

 

3. Hur många tår har du?

- 79.

 

4. Vilken låt lyssnade du på senast?

Gotta be you - One Direction.

 

5. Beskriv platsen du är på just nu?

- Skolans bibliotek, haha. Tyst, för det är studentskrivningar på gång. Tråkig, sliten, gammal.

 

6. Bästa appen till mobilen? 

- Jag har en "gammalmodig" mobil som inte kan ha några appar.

 

7. Har du någon gång färgat ditt hår? I så fall, vilken färg?

- Nope.

 

8. Vad åt du senast?

- Rostbröd med äppelsylt.

 

9. När vaknade du i morse? 

- 6:50 ringde alarmet.


10. Är du vegetarian?

- Nej, men jag skulle gärna vara det. Det skulle dock inte vara så bra för min hälsa... Men jag har funderat på att bli en "semi-vegetarian" och nog få äta kyckling och fisk.


11. Godaste glassen?

- Geisha


12. Har du en cykel?

- Jo.


13. Vad heter dina föräldrar?

- Eftersom jag inte använder mitt eget namn här på bloggen kommer jag inte att säga deras namn heller.


14. Har du syskon?

- Jo, tre stycken.


15. Bor du i hus eller lägenhet?

- I nedrevåningen av ett hus, så jag vet inte vad jag ska kalla det.


16. Kjol eller klänning?

- Klänning.


17. Bästa sommarminnet?

- Oj... Hela sommaren 2010 haha, jag var väldigt mycket tillsammans med min bästa vän och vi gjorde en massa kul dygnen runt. Och språkresan till England 2012.

Om du menade från den här sommaren, så är det nog när vi gjorde en flashmob, och midsommaren.


18. Följer du några bloggar?

- Jo, många.


19. Hur lång är du?

- 155 cm, hehe.


20. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

- Nej. Jag tror inte på kärlek, haha. Okej, ibland väl nog.


21. Hur såg du ut i lågstadiet?

 

 


22. Har du något favorit-plagg?

- Så gott som alla mina kläder, varför skulle jag gå med kläder jag inte tycker om?


23. Roligaste skolämnet?

- Modersmål (svenska).


24. Äckligaste maten?

- Ärtsoppa, kålgryta, den mesta skolmaten.


25. Sorgligaste filmen du sett?

- Eight Below.


26. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

- Fortsätta leva som jag gör nu, och donera mycket till välgörenhet.


27. Har du någon konstig vana?

- Ja. Jag gör en massa konstiga saker.


28. Längtar du efter någon just nu?

- Alltid.


29. Vem ringde du senast?

- Mamma.


30. Vad stod det på ditt senast mottagna sms?

- De ska ja göra (:


31. Har jag frågat flest frågor nu?

- Det har du, grattis och tack :)


32. Gillar du tacos?

- Såklart.

 

33. Vilken klass går du i?

- Trean i gymnasiet, alltså sista året! :D


34. Vart skulle du vilja resa?

- England, Tyskland (Dresden och Köln), Indien.


35. Vilka länder har du varit i?

- Finland, Sverige, Norge, England, Tyskland, Frankrike, Spanien (Teneriffa och Gran Canaria), Tunisien, och många fler som jag varit i när jag var liten, men det minns jag inget av.


36. Hur ser ditt rum ut? 

- Jag bor ensam, så egentligen är alla rum mina, men detta är mitt sovrum:

 

  


37. Hur många syskon har du?

- Tre.


38. Äger du en rosa matta?

- Nej, men en grön.


39. Rider du?

- Nej, men jag skulle vilja. När jag ville börja rida sa dock mamma att jag i så fall var tvungen att sluta dansa, och det såg jag inte som ett alternativ.


40. Te eller kaffe?

- Te, utan tvekan, dricker inte kaffe.


41. Bil eller buss?

- Beror på humöret och sällskapet.


42. Vad heter din bästa vän?

- Molle, min katt.


43. Har du nagellack just nu?

- Nej, inte just nu.


44. När svarar du på frågorna?

- Nu ;)

 


1000 tack för dina frågor, Ella! Haha, jag hade nog aldrig trott att någon skulle ställa hela 44 frågor, wow! Grattis till "vinsten" haha :D Din vinst kommer senare. :)



 

 
 
Ella

Ella

16 september 2013 15:19

Hahah, hade glömt hur många de va... Aja, varsågod eller va man ska säga :)

http://sockervaddstankar.blogspot.se

Unia

16 september 2013 15:31

Haha :)

 
Patricia

Patricia

18 september 2013 11:06

Kul att läsa dina svar:)

http://patriciac.blogg.se

Unia

18 september 2013 14:50

Tack, kul att du tycker det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards