Unias

Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

Första juni

Av Unia - 1 juni 2016 20:14

Idag är det första juni, sommarmånad! För mig har det på sätt och vis varit sommar redan länge, men egentligen har jag inte ändå riktigt förstått att det är sommar. Värmen har kommit och gått så många gånger känns det som, så när det har varit varmt har jag inte alltid förstått att det är så varmt, och sedan när det blir kyligt igen har jag allt för lite kläder på mig för då har jag vant mig vid värmen haha. Nu har jag dock gjort mitt bästa för att njuta så mycket som möjligt, men alltså jag saknar så otroligt mycket att ha en egen gård där man kan ligga och sola. Nåja, nog vänjer jag mig väl snart och hittar bra solningsställen här också, hehe. 


På måndagen var jag ut och springa, det var helt underbart! Det har inte blivit så många gånger ännu haha, det gick inte så bra att följa det där programmet som jag planerade att göra, eftersom jag blev sjuk just när jag börjat och sedan fortsatte jag aldrig. Men nu tror jag att jag helt på egen hand kommer att komma igång med springningen, för jag njöt verkligen! Jag vill tipsa er om att lyssna på musik som ni kan och tycker om och som är bra att springa till, förut har jag haft springspellistor av spotify i öronen, men nu har jag lagat en egen med egen musik. Det ledde till att jag koncentrerade mig mycket mera på musiken än på hur det kändes i min kropp, och när jag blev trött fortsatte jag för att låtarna var så bra att springa till och jag hela tiden tänkte "Den här låten till, sen får jag sluta", haha men jag slutade inte förrän jag var hemma. Och då var jag rödare än tomat kan jag berätta! Den sista biten började alla som jag mötte le när jag sprang förbi dem, jag såg att det hade något med mig att göra men undrade om det syntes att jag njöt av att springa eller vad det riktigt var de log åt, för det var ändå snälla leenden. Men jag tror faktiskt att det var för att jag var så röd, haha alltså jag har allvarligt talat aldrig sett någon så röd. Jag blir väldigt lätt röd, är röd lite hela tiden hehe, men alltså det där... Jag kanske vågar ta en bild nästa gång, haha. Hur som helst var det faktiskt skönt att få springa, och nästan sju kilometer blev det! Och detta var bara tredje gången jag sprang. 


Så skönt nu när kvällarna är ljusa och varma, man kan lätt ge sig ut ännu efter klockan nio. Jag fick dock stora blåsor på mina fötter efter min springtur, det är en dålig sak med att vara uthållig för jag bara fortsatte springa trots att jag kände att det började göra ont... Så nu har jag inte velat ha några ordentliga skor på mig, men imorgon tror jag att jag ska fara och cykla. Här finns så mycket att se!


Min spring-spellista om ni vill lyssna, men den är ännu under arbete.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards