Unias

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Om en vecka förändras livet totalt

Av Unia - 26 januari 2014 22:04

Det här veckoslutet blev inte riktigt som planerat. Igår när jag vaknade var jag otroligt svag och yr, när jag steg upp tänkte jag svimma så jag blev tvungen att lägga ner mig igen. Lyckligtvis hade jag lite godis på skrivbordet så jag fick lite socker i mig och kunde sedan stiga upp. Jag kände mig riktigt underlig, och var tvungen att äta lite yoghurt innan jag kunde laga ordentlig frukost eftersom jag inte litade på mina krafter, och dessutom inte vågade vänta så länge innan jag fick något i mig. 

När jag ätit "för-frukost" och lite "riktig" frukost (kände inte för att äta så mycket) bestämde jag mig för att titta på det sista avsnittet av FAME för att samla krafter inför skolarbetet och allt annat jag hade att göra. Det blev dock inte att titta så länge, för jag kände inte för att sitta utan lade mig istället i sängen. En känsla av att jag behövde kräkas steg inom mig, men jag försökte ignorera det. Tyvärr gick det inte i längden.

Så plötsligt hade jag alltså magsjuka. Eller vad det nu var. Jag kräktes endast tre gånger ganska snabbt efter varandra, och sedan var jag bara otroligt trött. Jag läste lite, men klarade inte av att hålla mig vaken, så jag sov till klockan fyra. När jag vaknade bestämde jag mig för att stiga upp och kolla om jag kunde få något gjort trots allt, och illamåendet var borta. Trött var jag dock, så det blev inte att göra så mycket. Fick åtminstone ena psykologiuppgiften gjord.


Idag har jag mått bra, men känt mig ensam och inte haft lust med någonting (förutom en massa "icke-måsten" som jag ändå inte gjort eftersom jag tänkt att jag först måste göra det jag måste). Så nu sitter jag här, klockan 11 på kvällen, har nyss blivit klar med mitt tal som jag ska hålla på engelskan imorgon (jag skrev ett tacktal till min dansgrupp och -lärare, måste bearbeta mina känslor så att jag inte går helt sönder när det blir allvar, hade jag skrivit det här talet på svenska hade jag antagligen gråtit ihjäl mig), och har fortfarande en psykologiuppgift kvar, en del av min ansökan kvar, hela tyskaskrivningen kvar, och hemmet odammsuget. Dessutom måste jag duscha ännu idag också. Varför gör jag så här mot mig själv?


Orsaken till att jag bestämde mig för att skriva det här inlägget var egentligen att jag nyss insåg att jag endast har FEM skoldagar kvar! Sista skolveckan, sista veckan i gymnasiet... Konstigt, skrämmade, härligt och skönt. Jag längtar verkligen till läslovet, att kunna satsa ordentligt på studentskrivningarna, verkligen studera på allvar, lära sig någonting, och samtidigt kunna njuta av sådant som jag inte haft tid med det senaste året. Visst, det kommer att vara tufft att läsa till skrivningarna, det kommer att vara tufft att verkligen få något gjort, men jag ser verkligen fram emot att få bli så självständig, att få visa för mig själv att jag klarar av det. Och att få dansa, skriva brev, läsa, blogga, leva i ett städigt hus, sova, LÄRA MIG... 

Samtidigt kommer det vara svårt att lämna mina vänner. Visst, jag ska inte lämna dem, ännu ett halvt år kommer vi att bo här på samma ort, och jag hoppas att vi kommer att träffas mycket. Klassen i helhet kommer jag antagligen inte ha så svårt att lämna, för det är väl bara att inse det: vi är inte speciellt nära varandra, och jag känner mig som en utomjording bland med mina klasskamrater. Men jag har ju vänner där, som jag verkligen inte vill tappa kontakten med. Inte bara från min klass heller, för den delen. Men vad folk än säger; vill man så kan man hålla ihop! Och jag vill, så jag tänker se till att hålla kontakten med mina vänner. 



Jag har ett problem: endera bloggar jag inte alls, eller så skriver jag lååååånga inlägg. Förlåt för det, hoppas att ni orkar läsa ändå. Och tack för att ni fortfarande tittar in! Nu MÅSTE jag gå och duscha.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards