Unias

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Det känns i hela kroppen att dans är det som gäller för mig

Av Unia - 8 januari 2014 19:56

Dansen började igår! Så härligt att jag inte kan beskriva det, jag fattar det knappt själv. Vi ska hålla på med ett superroligt projekt nu i vår, en danspjäs och jag får äran att spela/dansa/ha huvudrollen (äldst och minst som jag är haha), jag är så extremt taggad och vill börja NU! Ser verkligen fram emot denna vår!


Gårdagens danslektion var full av känslor för min del. Eftersom jag är dålig på att visa känslor (år av träning för att dölja alla känslor har satt sina spår...) tror jag ingen annan märkte det, men där satt jag och värmde upp och visste inte vad jag skulle känna. Lycka, sorg, spänning, oro, förväntan, hopp, kärlek, allt på en gång. Jag är nog en av de lyckligaste människorna i världen som får vara här och dansa, och jag vet inte hur jag ska klara av att lämna allting. Samtidigt ser jag också fram emot allting som framtiden kommer att föra med sig, jag har fått lite nya planer och kommer också att söka till Dans- och Cirkushögskolan i Stockholm redan nu snart (sista anmälningsdagen 1 februari, hjälp!). Försöker dock fortfarande vara inställd på VNF så att jag inte ska bli helt förkrossad, hehe. Jag ser mig nämligen inte alls som långt kommen dansare, jag ser inte mina danstalanger på en speciellt hög nivå, eftersom jag vet att människor som dansat mycket mer än jag och som är bättre än jag också söker till sådana skolor. Men det hindrar inte mig, om inte annat så är det ju en rolig upplevelse och alltid värdefull träning.


Som ni ser har jag ändrat om här lite, jag är lite osäker på headern ännu, men den får duga för tillfället, och min blogginspiration (så som all annan inspiration) är på topp. Tyvärr räcker tiden inte till, jag måste verkligen satsa på skolan för tillfället. Det är inte mycket kvar nu, så jag ska försöka ge allting så länge jag har chansen. (Fastän jag endast behöver ett avgångsbetyg för att komma in på dansskolor, från skolan alltså.) Så jag får drömma vidare på egen hand, och slänga in något inlägg när jag hinner. Ska dock försöka låta datorn vila ännu mera för en tid fram över, men vi får se vad som händer. 


Jag vet att jag många gånger kommer att bli krossad, gång på gång kommer jag att inte komma in till skolan jag vill, men ingenting ska stoppa mig, för nu är jag helt säker på vad jag vill och när jag kommer igång är jag envisast i världen. Jag tänker nå mina drömmar, och det hoppas jag att ni också vågar sträva till! 


 

 
 
Ingen bild

Vicke

11 januari 2014 13:33

Man blir så inspirerad av att läsa om dina planer och framtidsdrömmar! Jättefint att folk vågar jaga sina drömmar och är man lika målmedveten som du så tror jag nog att man kommer komma dit förr eller senare. :)
kram

Unia

12 januari 2014 13:35

Tack Vicke! Dina kommentarer gör mig alltid så glad. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards