Unias

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Unia - 4 maj 2013 10:30

Tiden bara flyger framåt och snart är det sommarlov. Och det är ju skönt! Men ändå kan jag inte glädjas helt fullt... Det är ju nämligen så att vi får sommarlov från dansen också, och det ännu tidigare än från skolan... Och när vi får sommarlov därifrån är det sista gången för mig. För nästa gång är jag tvungen att ha "sommarlov" för alltid, blir tvungen att säga adjö.



På sista tiden har det hänt att jag börjat gråta när jag kommit hem från danslektionen. Gång på gång upprepade jag att jag inte vill att vi skall bli färdiga med alla danser. Såklart måste vi bli färdiga med dem, vi har ju snart premiär! En del av mig ser väldigt mycket fram våra uppvisningar, väntar ivrigt på att få visa vårt stora, underbara projekt, allting vi jobbat med ända sedan hösten. Älskar verkligen alla danserna! Men en annan del av mig vill inte alls att premiären skall vara här. För det betyder att det är allt för nära slutet. JAG VILL INTE ATT DET SKALL TA SLUT! 



Jag försöker att inte tänka på det. Jag försöker att njuta fullt ut, vara glad varje sekund. Men ibland är det omöjligt att undvika tankarna om att jag snart bara har ett år kvar. Visst, det är ett helt år, ett långt underbart år med nya danser, nya upplevelser och chans till stor utveckling. Men jag kan inte komma ifrån tankarna om hur det kommer att kännas nästa år den här tiden. Jag kan verkligen inte föreställa mig hur det kommer vara att lämna allting. Ända sedan jag var åtta år har jag dansat här. Det har inte alltid varit samma grupp, men det har ändå varit samma atmosfär. Ett extra hem, en extra familj. Jag vet inte hur jag skulle kunna få någon att förstå hur mycket dansen och alla människor som hör till, hur mycket de gjort för mig, hur mycket de betyder för mig. Om jag inte hade börjat dansa skulle jag verkligen inte vara den jag är idag. Vem jag skulle vara vet jag inte, men jag är så gott som helt säker på att jag hade varit väldigt osäker på mig själv, en mycket tråkigare person, och må miljoner gånger sämre. Åh, jag är så tacksam att jag fått chansen att dansa här! <3


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards