Unias

Alla inlägg under juni 2016

Av Unia - 14 juni 2016 21:33

  

Jag slapp upp ur sängen innan klockan elva - jo det är faktiskt något att vara stolt över nuförtiden haha. Jag diskade bort all disk från de senaste dagarna nästan genast efter frukosten. Artisterna till Allsång på Skansen publicerades - och det är nu bestämt vilken vecka gissa vem och jag åker till Stockholm och tillbringar en hel dag på Skansen. Solen sken och jag satt ute och skrev brev och svettades. Jag åkte till skolan och hade ett tutormöte - trevligt att umgås lite med människor igen. Jag var på en danstimme - Lyrical jazz och fick verkligen njuta. När jag kom hem stretchade jag ordentligt - så otroligt skönt. Jag har ätit massor och varit i duschen. Nu är hela kroppen helt slut och fötterna och benen är fulla av blåmärken och sår - då vet man att man gjort något haha. Jag njuter av varje lycklig stund nuförtiden, för när man är ensam är de lite färre än vanligt. Men jag blir bättre på det - bättre på att vara ensam alltså. 


Jag hittade förresten en playlist på Spotify som jag tycker att var helt ljuvlig att stretcha till:


Av Unia - 11 juni 2016 18:56

Frisyrtips med små flätor. Jag gillar dessa eftersom de fungerar i mitt hår trots att mitt hår är så mycket tunnare än hennes.


Av Unia - 10 juni 2016 19:01

Speciellt när Yle låtsas vara SVT och spelar in ett frågesportsprogram som är gratis att komma och titta på och har en gästartist som heter Oscar Zia. Och man sitter bara någon meter ifrån där han står och sjunger. Han sjöng så himla bra och verkar ha en skön personlighet. Och vad ska man göra när han tittar rakt in i ens ögon och ler?! Haha. 

Tack till På resande not och till mitt fina sällskap och till härliga Oscar Zia!


  Jag kommer inte över hur härligt det är att ha en kompis som är så inne i svensk musik som jag är! Du är underbar, också för andra orsaker haha <3


 

Jag försökte länge stå emot de där svenska populära unga snygga pojkarna. Men jag har slutat kämpa nu, vissa av dem går helt enkelt inte att motstå haha. Måns vann över mitt motstånd med Allsång på Skansen, Oscar med Human. Och när de engång har tagit sig förbi muren kommer de nog aldrig ut igen, mohahah. 


Haha förlåt, jag blev bara en aning uppspelt över att träffa Oscar Zia idag. Nu ska jag sluta.

Av Unia - 8 juni 2016 18:00

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

På måndagen för att jag var trött och slut och hungrig och för att min försening till Stockholmsflyget inte berodde på väderleksförhållande, tekniskt fel eller trafikolycka.


TRE SAKER DU AVSKYR?

Orättvisa, våld och fördomar.


HUR VAR DU I SKOLAN?

Den ordentliga som tyckte om och hade lätt för att lära mig.

 

VAD BLIR DU STRESSAD AV?

När människor inte lyssnar.


TRE SAKER DU ÄLSKAR:

Mina vänner, dans och solen.


HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?

Glad, positiv och pålitlig.


HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?

Livsälskare med båda fötterna på jorden och ett eget sätt att se på världen.


EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:

Att ringa till andra, speciellt sådana som man inte känner. Att sedan tala är inget problem, men själva ringandet innan de svarar.


NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?

Oj! När jag har lockigt hår, fina kläder och är sminkad av någon som kan sin sak.

 

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?

Haha, jag skrattar ju nästan hela tiden! Det krävs så lite för att jag ska skratta, så inte minns jag vad det var jag senast skrattade åt.


NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?

Mitt eget liv.


TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:

Ormar, stora djur som plötsligt kan springa ut på vägen, och självmord.


ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:

Väktare.


SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:

Barnträdgårdslärare.

Av Unia - 7 juni 2016 20:27

Men vilken tur att jag hann fånga dem på bild medan de ännu levde! Haha.


                 

Av Unia - 6 juni 2016 19:19

som jag brukar säga, haha. Visst lever jag ju hela tiden, men ja... 


På fredagen åkte jag hem till mamma, där jag tillbringade mitt veckoslut. På lördagen var jag på lågstadiets skolavslutning, och senare på min barndomsväns studentfest. Det blev en fin dag, så trevligt att få träffa henne och hennes familj igen! ♥ På söndagen åkte jag till pojkvännen och hans familj, också det ett mycket mysigt återseende! Idag kom jag hem, och det är det jag menar med att det är dags att börja leva igen, haha. Jag hade några lite stressiga dagar innan jag åkte, så min lägenhet är inte precis i sitt bästa skick. 

 

Dansskolan som jag gått i nu hela våren har några sommartimmar nu i juni, så jag har planerat in några av dem. Jag kom nyss hem från en nutidsdanstimme, det är nog svårt att hitta en sån i min stil, men skönt ändå att få dansa lite! Så nu sitter jag här och äter mellanmål, och när jag har bloggat färdigt ska jag duscha och sedan är det städningsdags! Diska, reda upp köket, packa upp väskor, städa undan pyssel, reda upp skrivbordet, ta ner tvätten. Hur jag tillbringar resten av kvällen återstår att se, antagligen sätter jag mig här vid datorn igen för att uppdatera mig om vad som hänt medan jag varit borta.


P.S Kolla vilken skönhet jag fick uppleva på torsdagkväll när jag var ut och cykla. Det är förstås mobilbilder, men de visar ju lite ditåt åtminstone. Det var så vackert! (Och haha jo, det blev en ganska sen cykelfärd p.g.a att det åskade superlänge.)


   

Av Unia - 4 juni 2016 11:41

På hemvägen från Åland åkte vi Viking Grace, och även om en kryssningsbåt är en kryssningsbåt (mycket roligare när man var yngre) gillade jag Grace bättre än de andra. Speciellt mycket gillade jag Club Vouges övrevåning där man kunde sitta vid fönstren och titta ut, lyssnandes till livemusik.


  Precis som våra dagar i Mariehamn var början av vår båtresa grå, men ju närmare fastlandet vi kom, desto finare blev vädret.


  Till sist var det full solsken och vi vågade oss ut på däck.


  Near, far, wherever you are...


   

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards