Unias

Alla inlägg under maj 2016

Av Unia - 8 maj 2016 19:27

Idag firar vi morsdag här i Finland. Jag var hemma och hälsade på mamma (och resten av familjen), och har idag njutit ute i solen. Jag saknar verkligen att ha en egen veranda där man kan ligga och sola! Jag lämnade dock solkrämen hemma för jag trodde att mamma skulle ha det, men det hade hon inte, och inte kunde jag ju låta bli att sola bara för det, så nu är jag riktigt röd... Solbränd redan åttonde maj, det är ju lite konstigt. Nåja, glad morsdag till alla mammor!


 

Av Unia - 7 maj 2016 14:20

Jag kan inte sluta förundras över detta väder! Helt plötsligt blev det sommar. Förra veckan gick jag ännu med vinterjacka, mössa och vantar, nu går jag i shorts och topp. Har jag någonsin förut lagt på mig shorts så här tidigt i maj? Det är L-J-U-V-L-I-G-T! Och det gäller att njuta nu så länge det varar, som jag sa till Tavi så är det som en underbar överraskning varje morgon. Sommarvädret är ännu här. Jag kan inte vara annat än på sprudlande gott humör. Trots att jag idag är tvungen att åka buss. Åtminstone får jag se solen och kan sola genom fönstret, hehe.


Hoppas att ni också får njuta av solskenet och värmen!

Puss och kram // Unia <3

Av Unia - 5 maj 2016 19:45

Alltså nu är det ju sommar ute! Låt oss titta tillbaka till dagen då värmen började; Valborgsmässoafton.


   

Sommarväder och massor av människor överallt!


     

Flest människor var det dock uppe på "vappenbärget" där alla samlas för att lyssna på körsång och fira vappen tillsammans. Flera bilder därifrån kommer i nästa inlägg!

Av Unia - 4 maj 2016 20:16

Det är vad jag har gjort idag. I nio timmar. Räknat statistik. Tolkat, skrivit. Så nu är jag så tom i huvudet att jag inte kan säga något annat än att jag älskar det här vädret och Varsågoda, här har ni en underbar video att titta och lyssna på:



Peter & Evynne Hollens - You matter to me from Waitress the musical

Av Unia - 3 maj 2016 15:43

Jag lovade er bilder från min "vappen" som jag firade med min bästis, och här kommer de första!



Min vackring på uteserveringen där vi åt pizza (ovanlig pizza).


 

Vårt mål var att få med studiehalare på bild eftersom det fanns så många av dem, hehe.


 

Har ni någon gång ätit pizza med jordgubbar eller rabarber? Goti goti!


 

Vår i luften!


   

Otroligt brunt vatten, men annars vackert.


  Och bara för att hon är så vacker måste jag avsluta med ett kollage.


Av Unia - 2 maj 2016 20:49

Idag fyller hon 12 år, och jag önskar att jag kunde vara hos henne. Jag hoppas att du har det bra, min älskling!


 

Puss och kram!

Av Unia - 1 maj 2016 16:29

Det kunde inte vara finare väder på första maj än det är idag! Alltså åh, nu blir det sommar. Jag firade vappen hos min bästis, och på grund av tidig väckning idag fick vi sovet ungefär bara fem timmar. Gissa om jag är trött idag? Sov i bussen påväg hem, och väl hemma lade jag mig på sängen och sov i nästan 90 minuter, haha. Men sedan kunde jag inte mera låta vädret vara där ute utan mig! Jag har nu gått en långpromenad, nya underbara ställen igen, och åh så lycklig solen gör mig. Idag är absolut den varmaste dagen hittills, luften är varm även när det blåser. Det är så underbart! Jag gick i skogen (delvis), tittade upp mot trädtopparna och kände mig lycklig rätt igenom kroppen. Jag ser så mycket fram emot sommaren nu! Tussilagon, vitsippor, skillor och maskrosor pryder marken, och allting börjar bli grönt. Ett mindre trevligt sommartecken är att det nu är så varmt att jag var rädd för att stöta på ormar på min promenad! Jag får väl hålla mig borta från skog-skogen från och med nu...


Några mobilbilder som jag inte kunde låta bli att knäppa:


     

Bilder från igår får ni se senare!

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards