Unias

Alla inlägg under maj 2016

Av Unia - 15 maj 2016 22:30

Ingen har väl missat att finalen av Eurovision Song Contest 2016 var igår? Detta år har jag ganska mycket att säga om det känns det som, eftersom jag ju på fredagen var på The Jury Final och såg hela showen LIVE (helt otroligt!), så jag känner att jag inte kan klämma allt in i samma inlägg. Jag vet inte riktigt vad allt som kommer att dyka upp, men först tänker jag berätta hur jag hade delat mina poäng om jag hade varit en enväldig jury, hehe. Detta är riktigt svårt, för allvarligt talat tyckte jag om alla låtar utom Georgiens, och riktigt mycket om alla utom den, Nederländernas och Cyperns, haha. Så även om jag är tvungen att dela ut låga poäng till vissa och inga alls till andra, betyder det inte att jag inte tycker om dem. Så här tror jag att jag skulle dela ut mina poäng:


1 point goes to:


Hungary - Pioneer
Jag älskar Eurovisions-trumman och rytmiska låtar som denna. 


2 points go to:


Poland - Color of Your Life

Det känns som om jag borde ge mera poäng till denna. Jag bara älskar den! Texten, rösten, rytmen, helheten. Och live var den helt otrolig. Hela globen sjöng med i "Oooooh" och det var magiskt. Nu måste jag sluta tänka för annars ger jag flera poäng till denna och är tvungen att lägga ner ännu mera tid på min lista, haha.


3 points go to:


Russia - You are the only one

En låt som jag gillar mer och mer för varje gång jag hör den. Lite väl mycket inspirerad av Måns dock. Men det gör den ju inte sämre, haha. Jag rycks med och får energi.


4 points go to:


Ukraine - 1944

Grattis till Ukraina och Jamala som vann hela tävlingen! Detta är en mycket vacker och rörande låt. Första gången jag hörde den tyckte jag att den var ganska "konstig" (inte på ett negativt sätt, konstnärlig passar kanske bättre), men jag gillade den nog. Nu efter att ha hört den ett antal gånger ser jag inte ens det där "konstiga" mer, haha. Det är en låt som växer mycket, och jag gillar att Jamala sjunger med så mycket känsla. Dessutom måste jag bara påpeka att framträdandet var ännu vackrare live och man såg scenen hela tiden, så vackert gjort!


5 points go to:


Spain - Say Yay!

Så mycket energi! Jag gillar stämningen, glädjen, dansen.


6 points go to:


Azerbaijan - Miracle

Den här var så bra live! Otroligt bra show, och jag älskar hennes utstrålning och styrka. Dans och energi.


7 points go to:


France - J'ai Cherché

Åh, jag älskar franska haha. Här älskar jag verkligen energin, det är en catchy låt som gör mig glad. Det går lätt att sjunga med och stämningen i globen var fantastisk.


8 points go to:


Israel - Made of Stars

Förlåt om jag retar er med att jag sett allt detta live, men jag måste bara säga det igen: Denna var alldeles otrolig live. Annars skulle den nog inte få så här höga poäng av mig, men det var verkligen magiskt. Han påminner mig om Oscar Zia och låten påminner till och med lite om Human, haha. En mycket vacker låt och jag kommer säkert aldrig glömma ögonblicket då eldregnet började falla i globen. Åh!


10 points go to:


Belgium - What's the Pressure

Showen kunde inte ha börjat bättre. Jag älskade denna låt från första gången jag hörde den. Så positiv och glad och mycket dans. Texten innehåller sådant som jag själv brukar säga och jag älskar Laura, hennes energi, glädje, och underbara utstrålning. Efter att ha kollat alla avsnitt av "Inför Eurovision" var det endast denna låt, och min vinnare, som jag kunde säga att jag gillar (jag gillade många andra också men mindes inte dem). Det finns något som tilltalar mig mycket starkt i denna, och jag är säker på att jag kommer att fortsätta lyssna på denna även efter att Eurovisionsbubblan spruckit.


And finally, my 12 points go to......


Australia - Sound of Silence

Jag tror inte att ni är förvånade. Jag älskar powerballader och Dami Im kan ju verkligen sjunga. Australien levererar verkligen när de får vara med; en så bra låt med en otrolig sångare. Jag älskar detta. Fastnade genast. En del tycker att det är fel att heja på Australien för att de inte hör till Europa, men när de är så här bra kan man ju inte låta bli. Och vad spelar det för roll egentligen? De är ju med så då förtjänar de ju samma behandling som alla andra. Jag kan åtminstone inte motstå denna underbara låt och hennes fantastiska röst och styrka.


Vad tyckte ni om låtarna i årets Eurovision? 

Av Unia - 15 maj 2016 22:00

Hej på er! Jag har plötsligt fått en massa saker att göra inlägg om, så jag kommer att låta svaren till frågestunden vänta en stund till. Jag har inte fått så många frågor, så det skulle vara vädigt kul om just du kunde ställa mig någon liten fråga. Ännu hinner ni alltså! 

Av Unia - 14 maj 2016 20:48


             


Av Unia - 14 maj 2016 01:02

Bilderna får tala.


Hörs senare!

Bamsekramar // Unia <3

Av Unia - 12 maj 2016 14:10

Vårt äventyr igår var till en körsbärspark! Så himla vackert, så nu kommer det bilder, haha.


               

Fortsättning följer...

Av Unia - 11 maj 2016 20:22

Jag har SOMMARLOV! Idag skrev jag sista tenten, wow jag har klarat av det första året av universitetet! Hehe, känns ju bra. Även om jag haft så lite skola den här senaste tiden att det redan känts som sommarlov en tid. Kommer dock att sakna alla i klassen! Lyckligtvis stannar de flesta här över sommaren så vi får helt enkelt se till att fortsätta träffas. 


Efter tenten umgicks jag med mina underbara klasskamrater, först stod vi bara utanför tentsalen och babblade och sedan gick vi till en... restaurang-bar där vi åt och fortsatte babbla. De andra stannade där, jag vet inte hur länge, men jag gick sedan på äventyr tillsammans med min skyddsängel. Vart det bar av får ni se förhoppningsvis imorgon, nu ska jag titta på Eurovision eftersom jag missade igår då jag var med henne då också, hehe. Men ni kan få en liten sneak peek:


Av Unia - 10 maj 2016 11:49

Efter detta blir det förhoppningsvis mera variation i inläggen igen, haha. Tack för alla era fina kommentarer gällande bilderna, jag är glad att ni gillar det!


       

Haha, jag kan inte bestämma mig för vilken av de här två som jag gillar mest.


   

Av Unia - 9 maj 2016 10:36


       

Jag är inte speciellt bra på att ta groupies... Lyckligtvis fanns det längre armar i sällskapet:


    Visst är de vackra?!


(Tavi och jag är förresten nog också studenter, men våra studentmössor befann sig på annan ort.)

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards