Unias

Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

1000 inlägg och Unia svarar

Av Unia - 25 maj 2016 16:45

Wow, vet ni vad?! I och med detta inlägg har jag publicerat TUSEN inlägg på denna blogg! Ganska snyggt, eller vad tycker ni? Alltså 1000 inlägg, det är ganska mycket det. Jag tror att man känner mig ganska bra efter att ha kollat igenom alla, haha. Kanske det förklarar varför så få personer ställde mig frågor i min frågestund? Haha, nej inte vet jag. Stort tack åtminstone till Nicole som gav mig en massa frågor att bita i, och grattis till dig för du vann min tävling! Du får alltså välja ett av dessa prisalternativ (även om du hade varit värd alla pris haha) :


1) Reklam om din blogg om du har en, om du hellre vill ha om din instagram, youtube eller någon annan hemsida/sak fungerar det också.

2) Välja vad jag ska göra ett/flera blogginlägg om.

3) Överraskning på posten: Jag skickar hem något till dig med posten. (Detta innebär förstås att du litar tillräckligt mycket på mig för att ge mig din postadress, jag lovar att den stannar hos mig och att jag inte använder den till något annat än detta.)


Tack också till Hanna som var så snällt och ställde mig en fråga när jag berättade att det bara var en person som frågat mig något, haha. Du är så söt!


Nicole frågade:


Hur länge har du dansat?

- Jag har dansat i 12 år nu.


Vilken är din favorit-dansstil?

- Jag måste nog svara modern dans eftersom det är där allting började och det dansade jag i tio år, så det ligger väldigt nära hjärtat. Nu har jag också börjat tycka mycket om Lyrical Jazz. (Och förstås nutidsdans med det räknar jag tillsammans med modern dans i det här fallet.)

 

Varför började du blogga?

- Jag minns inte riktigt, haha. Jag kände ett behov av att få uttrycka mig, tror jag. Ocg så tänkte jag att det skulle vara en kul sak att testa på, haha.


Har du något mål med bloggen som du strävar efter?

- Nja, jag vill inspirera andra, men något konkret mål som man verkligen kan uppnå har jag inte (alltså som att få ett visst antal läsare eller så).


Vilken är din högsta dröm?

- Att få dansa i Melodifestivalen (eller Eurovision), haha.


Om du fick välja en SAK, vilken skulle du inte kunna leva utan? 

- Hmm, en SAK? Jag känner mig inte så livsbunden vid saker märker jag, haha, jag kommer bara på sådant som vänner och dans. Jag tror faktiskt att papper och penna är något jag inte skulle kunna leva utan, jag skulle bli galen om jag aldrig fick skriva något. Haha, lite konstig sak kanske, men så känns det.


Hur många lingon finns det i världen? (man måste ju vara lite filosofiskt?

- Jag tror att det finns så många lingon som man själv väljer att se.


Kan du berätta om något pinsamt som hänt dig?

- Oj det var en svår fråga! Jag brukar inte hänga upp mig på pinsamheter, så jag har svårt att komma på något pinsamt som hänt mig, och som skulle vara någorlunda kul att berätta haha. En sak som jag kommer på hände förra året när jag gick i en klass där så gott som alla andra var finskspråkiga. Vi hade en timme som handlade om pedagogik, och fick en uppgift där vi i små grupper skulle turas om att vara lärare. När jag var lärare skulle jag lära mina elever att skrinna, och när vi skulle spela ishockey kom jag inte på det finska ordet för "puck". Då brukar jag pröva mig fram och inte vara rädd för att säga fel, så jag sa "pukki", vilket betyder bock och också används för julgubbe, haha. I sitt samanhang blev det lite tokigt, hehe.


Favoritlåt?

- Det finns så otroligt många, men Sanna Nielsens Undo får alltid mitt hjärta att slå lite extra.


Favoritartist?

- Sanna Nielsen.


Läser du? I såna fall, favoritbok?

- Så ofta jag hinner. Hjälp jag är så dålig på favorit-frågor, hehe. Jag har ju läst så oerhört många extremt bra böcker! Jonas Gardells triologi Torka aldrig tårar utan handskar får bli mitt svar denna gång.


Favoritblogg?

- Jag följer ganska få bloggar nuförtiden, på grund av tidsbrist, och många av dem jag läser uppdaterar väldigt sällan haha. Av dem jag följer aktivt är det nog din blogg som är min favorit, hehe, och av bloggar som jag inte följer men som jag gillar (älskar) att kolla omkring på sådär nu som då så är nog World of Wanderlust min favorit, så otroligt inspirerande!


Favoritfärg?

- Grön!

 

Hanna frågade:

 

Var ser du dig själv om tio år?

- Om tio år är jag trettio! Alltså hjälp, jag har ingen aning om hur min framtid kommer att bli. Hahahahah jag har ingen aning! Jag vet inte ens i vilket land jag tror att jag kommer att vara. Jag har antagligen studerat färdigt, och har antagligen varit ute i världen åtminstone ett år (som ett mellanår alltså). Men sen? Jag har svårt att föreställa mig ha en familj, men säkert har jag en familj av något slag. Jag tror att jag har "settled down" någonstans, att jag har ett stabilt liv, jobbar med något. Haha, jag lyckas nog inte ge ett mera tydligt svar tyvärr, men tack för frågan för den fick mig att inse hur lite jag vet om min framtid, jag vet inte ens hur jag önskar att mitt liv ser ut om tio år haha.

 

Tusen tack för era frågor, och tusen tack till alla som läser min blogg, och ännu flera tusen tack till alla som kommenterar, detta är mitt tusende inlägg!


 
 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

25 maj 2016 22:32

ÅH UNIA SÅ GLAD JAG BLEV! Tack så jättemycket, du skrev så himla fint! Superrolig läsning allt detta, du har verkligen mycket att dela med dig av :D
Jag tror jag väljer alternativ 1, reklam för min blogg :) Tack så jättemycket ännu en gång <3

http://shine.bloggplatsen.se

Unia

27 maj 2016 15:17

Nämen oj så glad jag blir av dina fina kommentarer! :) Tack själv Nicole, reklam för din blogg ska du få! :D Kram!

 
Nicole Svensson

Nicole Svensson

25 maj 2016 22:36

SJUKT COOLT med 1000 inlägg förresten!! Själv är man bara uppe i 125, haha, men man fortsätter ju framåt :)

http://shine.bloggplatsen.se

Unia

27 maj 2016 15:18

Haha, ja det är ju faktiskt ganska mycket xD Ja men vi alla börjar ju från noll, snart är du säkert också uppe vid 1000 :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards