Unias

Alla inlägg den 22 mars 2016

Av Unia - 22 mars 2016 21:02

Det har varit en tung dag idag. Fin, men tung. Först var jag på ett seminarium om att bemöta unga med psykisk ohälsa - otroligt värdefull upplevelse men väldigt intensivt. Genast efter det hade jag styrelsemöte med Borderline, vår ämnesförening. Inget tungt i sig, men jag hade inte ätit mat på hela dagen. På väg hem läste jag om terrordåden i Bryssel. Bekymrad över vad som kommer att hända med världen. Hemma åt jag mat så snabbt jag kunde, men en lurande huvudvärk har ändå funnits här hela kvällen.


Det är viktigt att vi finns här för varandra. Frågar hur man mår, ser varandra i ögonen. Ger tid och är närvarande. 

Dagens seminarium fick mig att börja fundera på arbetslivet igen. Jag vill verkligen hjälpa andra. Jag vill göra en förändring, jag vill inte att någon som mår dåligt ska behöva komma in i ett rum och känna sig påstirrad och glodd ner på tills man själv börjar prata. Jag vill inte att någon ska behöva spy upp blod på begäran för att bevisa att man är sjuk. Jag vill inte att någon ska stämplas bara för att man ser ut på ett visst sätt. Jag vill inte att någon ska mötas av bara en förändring i medicineringen efter att ha förklarat att medicinen inte hjälper. Jag vill finnas där, se, höra, acceptera, respektera. Låna glasögonen.


   

Och jag vill att du ska veta, att jag finns här för dig.

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards