Unias

Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Unia - 21 februari 2016 16:32

Ojojoj så bra Melodifestivalen var igår! Alla bidrag hade sådan energi, Sigrid kom tillbaka, Gina dansade, och resultatet blev just som jag ville!


Gina kan ju allvarligt talat ALLT!


Jag tyckte mer eller mindre om alla låtar i gårdagens deltävling, trots att jag inte riktigt tycker om att medge det. SaRaha fångade mig genast med sin medryckande ”Kizunguzungu”. Jag gillade den verkligen och det var nästan så att den förblev min favorit kvällen till slut. Men bara nästan, haha.

De följande tre bidragen (Swingfly feat. Helena Gutarra, SMILO, och After Dark) upprätthöll mitt goda humör och jag satt och dansade tillsammans med dem. Låtar som jag antagligen bara tycker om i Melodifestivalen, haha de är ganska skickliga på att få mig att gilla alla låtar, och som jag inte riktigt kan rangordna. Att After Dark var med och dessutom med en show som påminde så mycket om La Dolce Vita var roligt, tycker jag. Stackarn kom sist, men man kan väl bara konstatera att det inte är schlagerns år i Melodifestivalen i år. Inget som de behöver ta personligt.

När Lisa Ajax uppträdde hände samma sak som när Robin Stjernberg var med; Jag blev så fängslad av dansen att jag inte alls kunde koncentrera mig på sången. Jag har ingen aning om vad jag tycker om sången, men att bidraget var en av mina favoriter, troligtvis min absoluta favorit, är ett som är säkert. Drömde mig bort, skulle ge vad som helst för att få vara en av de där dansarna!

Boris framförande fortsatte att göra mig glad, och jag blev imponerad av hans helhet, både sången och dansen. 

Och Oscar Zia! Vad har hänt med dessa unga popartister?! Haha. Först kom Isa med en powerballad som jag föll pladask för, och nu Oscar Zia! Wow. Bort med alla "fördomar" nu, Unia (trots att jag oftast ändå sist och slutligen börjar tycka om deras bidrag), detta var bra!

 

Det gick alltså precis som jag ville att det skulle gå; Lisa Ajax och Oscar Zia till final, och SaRaha och Boris till andra chansen. Trots att jag var riktigt nervös, speciellt SaRaha var en sådan som jag ofta tycker om men som inte klarar sig vidare. Tjoho, tack Sverige! Haha.

 

Jag ser massor fram emot nästa vecka då Gina och Sarah återförenas!

 


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards