Unias

Alla inlägg den 15 februari 2016

Av Unia - 15 februari 2016 15:39

Hej och förlåt för att bloggen stått tom de senaste dagarna. Jag åkte hem över veckoslutet för att fira min ungdomliga mommo som fyllde åttio! Igår när jag kom hem hann jag inte göra annat än att titta på Melodifestivalen (tack och lov för svtplay) och Så ska det låta, haha så är det när man älskar svensk musik/underhållning lika mycket som jag.


Och älskar Melodifestivalen 2016 gör jag verkligen! Redan när de avslöjade programledar-systemet visste jag att det skulle bli bra. Gina är ju så otroligt ljuvlig, och att varje vecka ha nya kollegor är ju spännande (ser speciellt fram emot Ginas och Sarah Dawn Finers återförening). Första veckan tyckte jag nog mycket om pausunderhållningen (dit jag också räknar öppningsnumret, och ja allt utom bidragen), men jag kände inte riktigt den där härliga mellokänslan. Bland låtarna fanns ingen som i mitt tycke stod ut; Alla kändes helt okej. Men i andra deltävlingen drog det i gång på allvar!



Öppningsnumret med Gina och Charlotte Perelli var så "rakt på", på något sätt. Älskade berättelserna och hur de bjöd på sig själva - eller egentligen på varandra. De tävlande låtarna och showerna var mycket bättre än förra veckan. David Lindgren gav mig typisk mellokänsla. Molly Pettersson Hammar har verkligen fångat mig med sin röst. Isa överraskade mig starkt! Jag hade ingen aning om att hon kunde göra powerballader haha, och hon är faktiskt min favorit i tävlingen hittills. Gillade starkt! Att Krista Siegfrids var med var ju helt kul haha, jag känner mig faktiskt glad för hennes skull och som finlandssvensk känns det bra att hon åker till Sverige och informerar om vår existens, haha. Att jag tyckte om Wiktoria kommer knappast som någon överraskning heller, en riktigt bra låt och roligt med en ny talang. R var helt säker på att Isa skulle gå till final, men jag varnade; "Wiktoria KAN bli en skräll". Vem kan Melodifestivalen bättre? ;) Hade jag fått bestämma skulle dock Wiktoria OCH Isa gått till final (och Molly och David till andra chansen).


Och pausunderhållningen!!! Jag älskar Jonas Gardell och hans schlagerskola! Skådespelarnas inslag är också en stor tumme upp. Och alltså åh, jag är så glad för att de förstått att satsa på underhållning i form av sång och dans. Schlagerdivan Charlotte Perelli satt precis där den skulle! Äntligen är Melodifestivalen igång och nu har de verkligen väckt den där sprudlande känslan inom mig. Jag myser.



Följer du Melodifestivalen? Vad har du tyckt?


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards