Unias

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

Vad gör jag nuförtiden?

Av Unia - 31 januari 2016 19:46

Varför hör jag aldrig av mig?

Det var alldeles för länge sen jag skrev.

(Om du inte förstår varifrån detta kommer; klicka.)


Jag scrollade ner här idag och märkte att min blogg nuförtiden så gott som bara består av bildinlägg. Inget fel med det väl, jag själv gillar många bilder på bloggar, men detta är ju inte bara en bildblogg. Jag vill skriva ibland också! Men det finns förstås en helt logisk orsak till de många bildinläggen; tidsbrist (plus att jag har många bilder som jag vill dela med mig av). Så vad är det jag håller på med nuförtiden?


Största delen av min tid går till studierna. Jag läser fyra kurser denna period som alla kräver ganska mycket tid. Det är statistik, forskningsmetodik, personlighetspsykologins grunder, och den bästa; personlighetsstörningar i social kontext. Statistiken kräver mest tid, ännu har allt inte riktigt kommit igång men jag fruktar att det kommer att bli otroligt stressigt så småningom. Men på grund av det här har jag egentligen aldrig riktigt ledigt nu, eftersom jag inte vill att det ska bli lika stressigt som slutet av förra perioden och därför försöker göra vad jag kan i förtid; Det finns alltid mycket att göra. 


Till studierna hör väl också att jag gått med i vår ämnesförening! Så inom en månad ungefär borde jag officiellt kunna kalla mig för sekreterare, oops, hur gick det till? Hehe. Förra veckan hade vi skiftesmiddag. Och som jag redan har nämnt lite kort försöker jag också planera mina utbytesstudier, vilket också tar sin lilla tid. Så förväntansfull! 


Nästa sak är att jag försöker hitta en bra rutin för dans och andra motionsformer. Hittills är det bara lördagens Lyrical Jazz som är fastställd. I torsdags var jag på hatha yoga, men jag vet inte ännu hur jag ska sätta upp mina veckor. Min plan är att på onsdag gå och pröva på en nutidsdanstimme, men denna vecka har "min" dansskola (där jag dansar Lyrical Jazz) en så kallad "vänvecka" då man får ta med sig en vän till sin danstimme, eller själv gå och hälsa på någon annan danstimme, så jag får se hur jag gör. Beroende på hur mycket tid jag har funderar jag också på att gå på Sh'bam och hatha yoga (min önskan är egentligen att ha dans två gånger i veckan [lyrical jazz + nutidsdans], plus yoga och zumba. När det ska gå ihop med mina studier och alla andra måsten undrar jag dock, heh...


Till de där "andra måsten" hör nuförtiden CV och sommarjobbsansökningar, och förstås hushållsarbete som alltid finns närvarande. Något som jag inte ser som ett måste, men som hur som helst finns här och kräver tid är att jag lovat dansa på min mommos 80-årsfest, och alltså försöker jag utöver allt detta finna tid för att koreografera en solodans till Adeles When we were young. Kul att ha ett sådant projekt igen! Jag saknar dock förra årets danssalar...


En för mig ovanlig tidstjuv nuförtiden är faktiskt TV:n. The voice of Finland kommer på torsdagar och fredagar, på fredagar fortsätter underhållningen med Fångarna på Fortet, denna lördag började Gladiatorerna, vilket nog bara blev en en-veckas-titta eftersom MELODIFESTIVALEN BÖRJAR NÄSTA VECKA, och nu, på söndag sitter jag och tittar på Så ska det låta. Denna tid har faktiskt lett till att jag fått min tröja färdigstickad! Nu återstår bara lite utsmyckning som jag ännu inte vet om jag klarar av, haha. Annars bara skippar jag det.


Detta är ungefär vad jag gör nuföritden. Förstås gör jag annat vad jag hinner och det som oftast lyckas övertala mig att strunta i allt annat jag har att göra är utomhusluften och naturen, för det känns som att promenader ju ändå är något bra, haha. Ännu känns det inte riktigt som om läsåret kommit igång och jag fått några ordentliga rutiner, så jag kanske kunde ge ett mera tydligt svar på hur min vardag ser ut om kanske redan en vecka. Men nu fick ni åtminstone ett litet utplock av orsakerna till att jag inte hinner blogga lika mycket som jag skulle vilja. Det känns faktiskt som om jag aldrig "gör ingenting". Men jag mår bra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards