Unias

Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Stressad men lycklig inuti

Av Unia - 7 september 2015 20:10

Idag har jag känt mig otroligt stressad. Var väldigt trött redan när jag steg upp imorse, trots att jag hade en lugn morgon. Vaknade till först i skolan när vi började med vår gruppdynamikkurs - den kommer jag att gilla. Allt kändes väl i skolan, skickade in några arbeten efter att ha ätit lunch och åkte sedan hem igen. Då började stressen smyga sig på. Jag har så mycket att göra! Hade inte riktigt ro att göra något, var inte tillräckligt lugn för att göra något stillasittande, så jag började reda här hemma istället. Flög från en sak till en annan, hann inte avsluta det jag höll på med förrän jag kom på något annat jag måste göra och började med det istället. Lade mig utmattad på sängen emellanåt, gråten var nära. Ibland blir man bara så trött. Jag har inte sovit ordentligt på länge, det märker jag nu. Men det tar sig. Har nu mina kläder inne i skåpet, köket och badrummet är nästintill färdiga. Det blir nog bra. Skulle så gärna koncentrera mig på hemmet, packa upp alla mina saker och få allting färdigt, men jag har ju skola också. Tusen deadlines på en gång och så mycket att läsa. Sedan ska man hinna med allt annat där emellan, och så är det förstås gulis- och de andra skolevenemangen. Imorgon är det till exempel gulisintagning. Och inte vill jag ju missa sådant bara för att jag är stressad. Så när jag skrivit detta ska jag tvätta tänderna och sedan gå och lägga mig.


Fastän detta inte låter så värst lyckligt, så är jag verkligen det. Lördagen var en helt underbar dag, vi var till IKEA och fixade en massa, alla tillsammans och det var mysigt. Vissa människor trivs man så otroligt bra med. Att bo tillsammans med min pojkvän är verkligen fint, alltid finns kramar nära haha när jag behöver lite kraft. Det här området verkar väldigt trevligt och vår lägenhet kommer att bli riktigt fin. -Vad hör jag? Bilder? Jo såklart kommer ni att få se bilder, vill bara få det lite mera färdigt först, och så måste jag ha tid och ork för att ta bilder också och överföra dem till datorn, haha. Men jo, jag är väldigt lycklig. Och skolarbetet är ju verkligen intressant (med några få undantag kanske, heh), jag hoppas att jag kommer att ha tillräckligt med tid för att göra allt arbete ordentligt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards