Unias

Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Unia - 25 augusti 2015 09:35

Halloj!


Ifall någon lyckats missa det, började jag studera vid universitetet igår. Eller, man kan kanske inte riktigt säga att jag började studera, eftersom första veckan bara är en introduktionsvecka och är till för att få information och lära känna omgivningen, varandra och få en liten inblick i hur det går till att studera vid universitet. Så det var det vi började med igår. Människor presenterade sig, vi fick info om universitetet och vår fakultet, vi var med vår klass och våra tutorer och lärde känna varandra, vi fick en liten försmak på all information som vi kommer att få. Och vi skadade alla hand med universitetets rektor, haha. Högtidligt. Efter skolan samlades vi på en bar där vi hade hela övrevåningen för oss själva. Glad blev jag när jag fick veta att en annan på min klass tänker likadant som jag om allt prat om hur man bara ska festa den här första hösten och studera först senare. Skönt att inte vara ensam. De andra på klassen verkar också vara väldigt bra människor, jag tror att vi kommer att få en fin samhörighet, jag fick verkligen en bra känsla genast från första dagen.


Idag har vi en mycket kortare dag, vilket ni märker eftersom jag ännu är hemma, vi börjar först klockan tolv hehe, men efter skolan ska vi gå på picknick. Jee! Jag är verkligen glad över att vi har så mycket program tillsammans nu första veckan. Efter allting kommer de dock att fortsätta till barer och pubar, jag tror att jag skippar dem. Åtminstone kommer jag nog inte att hänga med varje dag.


Det viktigaste jag lärde mig igår är antagligen att man alltid ska skryta om sitt universitet, speciellt om man går i Finlands bästa universitet som dessutom är bättre än 99,6% av alla universitet i världen!


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards