Unias

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Unia - 21 augusti 2015 14:45

Någon av er kanske minns en dikt jag skrev för ungefär ett år sedan (jag blev själv väldigt förvånad när jag såg att jag skrivit den redan första augusti förra året, wow så tiden går snabbt!), en dikt jag kallade "Jag springer". En kväll när jag inte kunde somna kom jag plötsligt att tänka på den, och följande dag skrev jag en fortsättning. Här kommer hela. (Jag vet inte ännu om jag vill ha den som en lång dikt eller två skilda, och inte heller om jag är nöjd med ordningen på "verserna".)


Jag springer

Springer och springer och springer

Där står han

Mina läppar spricker upp i ett leende

Där står han och väntar på mig

Just mig!

Jag ökar farten

Han välkomnar mig med öppna armar

I hans famn finner jag tröst och kärlek


Jag springer

Springer och springer och springer

Där står hon

Jag tvärstannar

Vad håller jag på med?

Vad ska jag göra, vad ska jag säga?

Vem är hon?

Vem är vi?

Finns det något jag kan göra?

Vad vore rätt?

Snälla ge mig facit, någon


Jag springer

Springer och springer och springer

Där ligger han

Jag blir alldeles svag

Lever han?

Jag närmar mig försiktigt

Åh!

Kom hit, ge mig en kram

Det ordnar sig nog, det måste bli bra

Tårarna rinner ner för mina kinder


Jag springer

Springer och springer och springer

Och springer

Hon är så långt borta

Jag springer

Där står hon, jag ser henne!

Jag sprintar den sista biten

Vi kramas, hoppar och skriker

Äntligen hos den som känner mig bäst

Äntligen kom jag fram till min andra halva

Jag behöver inte springa mer

 

 

Jag springer

Springer och springer och springer

Jag orkar inte springa mera

Tar han emot mig?

Torkar han bort mina tårar,

eller springer han om han får se dem?

Var inte dum, han älskar dig

Trösta mig, krama mig

Jag orkar inte springa mera

I hans armar kan jag vila

Hos honom är jag hemma

 

Jag sprang

Sprang och sprang och sprang

Hela mitt liv har jag sprungit

Men jag har stannat nu

Hon är borta

Försvann för långt bort

Jag orkar inte springa mera

Alla kan man inte rädda

 

Jag har sprungit

Sprungit och sprungit och sprungit

Jag har sprungit så länge nu

Försöker nå honom

Kom hit, kom hit

Jag vill krama honom,

hålla om honom tills han är hel igen

Sträcker mig så långt jag kan

Kommer det att räcka?

 

Jag sprang

Sprang och sprang och sprang

Och sprang

Kom fram till sist

Nu måste jag springa igen

Så jag springer

Och springer och springer och springer

Till henne orkar jag springa

För till henne springer jag med glädje

Hos henne väntar lycka, värme och kärlek

Så jag springer

 

 

Skulle vara tacksam för era tankar. :)


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards