Unias

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Unia - 13 augusti 2015 16:30


  

Vår sista dag tillsammans i Nya Zeeland blev ett väldigt stort äventyr, minst sagt. Vi visste i förväg att vi ville besöka Hot water beach och Cathedral Cove, och skämtade om att gå eller cykla dit eftersom vi inte riktigt visste hur vi skulle få det fixat för alla båtturer var så otroligt dyra, och det var lite för långt att gå, även för oss. Till vår stora lycka upptäckte vi dock att det gick en billig ferry över vattnet och därifrån en billig buss till destinationerna. Perfekt! Vi bestämde oss för att först besöka Hot water beach på grund av tidvattnet.


 

Först åt vi dock "second breakfast" eftersom vi inte kunde motstå dessa godingar. Och åh så gott det var!


     

Hot water beach alltså. En strand där man kan gräva gropar och upp ur sanden kommer varmt/hett vatten. På ett ställe brände jag mina fötter, jag visste inte att vattnet var så varmt och alltså det var helt hemskt, så otroligt obehagligt, föreställ er att trampa i en kastrull med kokande vatten. Jo, vattnet kokade på vissa ställen. Visst är naturen en otrolig plats?!

       

Efter stranden laddade vi inför promenaden till Cathedral Cove och åt Fish and chips om jag minns rätt.


Så ja, sedan bestämde vi oss alltså för att gå till Cathedral Cove, hur det gick får ni veta i nästa inlägg haha.



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards