Unias

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Unia - 3 augusti 2015 10:15


 

Så var julen över för vår del. Visst var det ännu annadag jul, men vi kände att vi hade firat färdigt, haha. 

På morgonen mådde Tavi dåligt, så det blev en trög start på dagen. Jag tittade på mina bilder och satt en stund utanför biblioteket som fanns alldeles intill vår hostel, och lånade deras WiFi hehe. Lyckligtvis kryade hon snabbt på sig, och vi kunde fullfölja vår plan för dagen; en långpromenad igen, denna gång till den så kallade fiskbron


 

Vädret överraskade oss igen med sin hetta, och titta vilka fina ställen!


         

Ser ni varifrån namnet "Fiskbron" kommer?


   

Nu ska jag erkänna att jag är lite av en härmapa... Medan vi var vid bron kom en flicka dit med sina föräldrar och tog en massa sjukt fina dansbilder, hon var helt klart en balettdansare. Av henne kom idén att ta en spagatbild, när vi senare tog en också på Te Mata Peak tyckte en av våra vänner att jag skulle ta sådana på alla platser jag besöker, därför blev det ganska många spagatbilder till sist, hehe. På bilden här uppe checkar jag dock bara om jag klarar av att göra spagat just nu haha.


   

Bergstoppen!


   

På hemvägen stannade vi på stranden, åh så skönt det var att simma igen, det var så varmt!


 

Det låg fullt av sådana här på stranden, vi visste inte vad de var och tyckte synd om dem eftersom de torkade ut där uppe på land, så vi grävde runt dem så att de fick en liten vattenpöl att vara i. Det slutade vi dock med när den här tackade mig genom att attackera min tå... Det sved massor, och jag blev lite orolig eftersom vi inte visste vad det var. När vi frågade vår rumskompis fick vi veta att det var en Bluebottle jellyfish och att jag hade en otrolig tur att den bara var fast i mig en så kort stund och var så liten, de brukar använda sina "trådar" (haha) för att förlama sina byten, heh. Med mig hände inget allvarligt dock, och min tå var snabbt sig själv igen.


Resten av kvällen gjorde vi inget speciellt, vi träffade några ungdomar i Burger King, som gjorde oss otroligt förvirrade haha, och utanför biblioteket träffade vi en av killarna som vi tagit bild med på julafton, haha. Roligt med sociala människor!

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards