Unias

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Unia - 10 juli 2015 16:15

Jag har aldrig varit den som brytt mig speciellt mycket om utseendet, och det syns också. Jag är inte populär bland killar och jag får väldigt sällan kommentarer om mitt utseende. För några år sedan kunde jag ibland vara väldigt ledsen över mitt äckliga ansikte fullt av acne och bli på dåligt humör så fort jag såg mig i spegeln eller en bild på mig. Det hände dock inte så speciellt ofta, eftersom min självkänsla och mitt självförtroende ändå så länge har varit rätt så starka. Och det har ju alltid varit mitt eget val att inte sminka mig, att inte täcka in "det fula". För man är bra som man är och utseende ska inte spela någon roll. Dessutom gör smink bara acne värre.


Nuförtiden är jag dock nöjd med hela mig. Både insida och utsida. Inte är jag ännu heller världens snyggaste/sötaste/finaste, verkligen inte, på den fronten är allt som förut. Men jag har insett att folk ändå tycker om att titta på mig. Och det har fått mig att inse vad som är det bästa sminket av alla: glädje. Jag insåg det på vår sista dansafton. Vår fotograf talade med mig och sa helt underbara saker. Vi pratade om mycket, men det jag nu tänkte dela med mig av var detta; han sa att han minns mig ännu från första dansafton, för att det var en så stor glädje att fotografera mig eftersom jag uttrycker så mycket glädje när jag dansar. Själv när jag såg på bilderna tänkte jag på hur roligt det måste vara att fotografera alla andra för att de är så himla fina/snygga människor, och att jag inte kan vara en speciellt trevlig modell för att det så sällan blir riktigt bra bilder. Men där sa han till mig, att han minns mig och att jag är ett väldigt tacksamt motiv för att jag uttrycker så mycket glädje, för att man ser att jag älskar det jag gör. 


För att ta ett annat exempel från min världens bästa skola nämndes ordet glad/iloinen nio gånger på pappret som jag fick av mina underbara klasskamrater, och resten av kommentarerna innehöll andra formuleringar med ungefär samma innebörd. Jag får också ofta höra att min glädje är en av de bästa egenskaperna hos mig, och har till och med fått höra att vad som än händer så vet man att man åtminstone har mitt skratt haha. När jag var yngre förstod jag inte riktigt hur glad kunde vara en komplimang, "för det är ju en sinnesstämning", men nuförtiden tycker jag att det är något av det finaste man kan höra. Att man är en glad människa. För det betyder att man sprider glädje.


Om någon av er trodde att jag skulle komma med något "riktigt" sminktips, så hoppas jag att ni inte blev besvikna. För visst är detta ett allvarligt sminktips, jag menar det. Uttrycker man glädje behöver man inte smink (inte för att man behöver det annars heller), människor tycker om att se på en för det. Så le, var glad och sprid glädje! 


  Passande nog står det Enjoy life på min T-shirt. Till fotografens blogg.



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards