Unias

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Unia - 27 maj 2015 20:02

En av de saker som jag får mest beröm för är min attityd till livet. Så är det inte lite konstigt, att när jag försöker hjälpa andra att få ett bättre liv genom att försöka ta till sig en sådan attityd, blir dessa människor nästan alltid arga? Och påstår att det inte fungerar. Ibland påstår de att det är dåligt att tänka på ett sådant sätt, för gör man det blir man en "sån och sån" människa. När jag frågar om de tycker att jag är en sådan människa dock, protesterar de vilt och säger att jag verkligen inte är sådan. Vad är det för någon logik? De påstår att man med logiskt tänkande kan se att det inte hjälper att bara tänka på ett visst sätt, men deras argument innehåller ingen logik alls.


Det värsta som kan hända när man försöker hjälpa någon är väl att hen blir arg på en. Men vad ska man göra när man vet att det man har att säga kan hjälpa? När det har hjälpt en själv så många gånger i så mycket och hjälper än idag? När allt kunde lösas bara de tänkte på ett annat sätt? När de kunde få ett mycket bättre liv bara de själva vågade tro på det? Ska man då bara hålla tyst fastän man är säker på att det kunde hjälpa dem? Det vore väl själviskt att hålla alla livstrick för sig själv? 


Har DU någon åsikt om detta? Snälla kommentera då för detta är verkligen något som jag skulle vilja veta vad andra anser om.


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards